Avatar billede jqrn Mester
06. juni 2019 - 21:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Taster til lysstyrke virker ikke

Hej.

Min datter har en ny (refurbed) bærbar pc. Den virker fint, bortset fra en ting: Tasterne (Fn-F4 og Fn-F5) til at regulere lysstyrken virker ikke.

* De tilsvarende taster til lyd virker
* Man kan også skrue op og ned for lysstyrken under indstillinger.
* Tasterne virker fysisk ok og F5/F6 fungerer normalt i en browser.

Kan man forestille sig, at denne funktion kan disables et sted eller hvad kan der være galt?

pft

Jørn
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2019 - 21:21 #1
Hvilken maskine er der tale om?
Mærke og model. Der ligger med stor sandsynlighed en manual på producentens hjemmeside.
Avatar billede jqrn Mester
07. juni 2019 - 06:57 #2
Det er en HP, modellen har jeg ikke lige helt præcist, men det kan jeg finde ud af.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. juni 2019 - 07:50 #3
Når du skriver refurbed. Er du så helt sikker på at Chipset Driver er installeret ?
ellers kom med den nøjagtige model beskrivelse! Jeg er næsten sikker på at det er her problemet ligger.
Avatar billede jqrn Mester
11. juni 2019 - 17:37 #4
modellen er HP ProBook 645 G2. Hvordan kan jeg tjekke det med chipset driver?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. juni 2019 - 17:46 #5
Blot hent driveren og installer den skal nok fortælle dig om den har den nyeste hvis ikke så ses det jo nok efter installation
https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-probook-645-g2-notebook-pc/8430750
Avatar billede jqrn Mester
14. juni 2019 - 13:50 #6
vi har nu hentet og startet installation, men får besked at den allerede er installeret. Hmmm, synes ellers at det lød lovende, fordi det netop matcher med at det er en form for konfiguration og pc'en er refurbed.

andre ideer?
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juni 2019 - 14:25 #7
Virker det hvis du højreklikke på skrivebordet og vælger skærmindstillinger
https://ibb.co/yWpFPqp
Avatar billede jqrn Mester
22. juni 2019 - 20:16 #8
#7 ja. Vi prøver lidt forskelligt og der er lidt lag fordi jeg lige skal have fat i hende i eksamenstiden. Seneste forsøg er at installere denne https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/swdetails/hp-probook-645-g2-notebook-pc/8430750/swItemId/ob-219278-1?fbclid=IwAR0K4CMIxbfs8jeqqlIOUR52Yxs9B_t2IpgqX1mKy9RZhIOkeQExUNnE0kU

som så kræver HP software framework og herefter.... ta da! ser det ud til at tasterne virker.