Avatar billede torben lind Forsker
12. juni 2019 - 12:40 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Hjælp til renseprogram

Hej allesammen.
Kører win10,for øjeblikket har jeg Advance Systemcare for at rense og rydde op på pcen.Min licens løber snart ud,så jeg kunne tænke mig at prøve noget nyt, i stil med Advance Systemcare.Det må godt koste lidt men selvfølgelig bedre gratis,Hvad bruger I.
Torben
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2019 - 13:08 #1
Har primært AdGuard adblocker (jeg har købt en livstids-licens, der dækker en pc og en android) og rydder derudover op med CCleaner (freeware).
Så undgår jeg en masse gums ned på udstyr, og rydder manuelt (med ccleaner) op i browsere.
AdGuard til android er speciel - den opsætter en vpn-forbindelse lokalt på tlf, så al trafik går gennem den (ingen tung trafik til server), og der sorteres alt skrammel fra før mine øvrige apps ser data.
Jeg vil ikke bruge en automatisk driver/program-opdatering, da de har en tendens til at hente når der er en ny version (før den er oversat til dansk), så den skal pilles af igen og dansk hentes når den kommer.
Avatar billede INK Ekspert
12. juni 2019 - 13:10 #2
Efter min opfattelse har man i Windows 10 ikke behov for renseprogrammer som Adv.Systemcare.

Download den gratis udgave af Ccleaner og kør den en gang om måneden.
Avatar billede torben lind Forsker
12. juni 2019 - 13:50 #3
Hej claes57 og ink.
Jeg bruger allerede Ccleaner og brugte Advance Systemcare et par gange om måneden.Claes57 jeg vil lige lurer om der skulle komme andre ideer,til hvad der kan bruges,så jeg kommer tilbage om et par dage.
Torben
Avatar billede 450025 Ekspert
12. juni 2019 - 13:54 #4
#2 Er enig med ink bruker selv CCleaner nok betalt sliter ikke med denne gjeller det ting som skal fjernes klare den dette fint men tror faktisk at Fri kan være helt ok der er mange meninger om dette.
Jeg bruker også Malwarebyttes Fri ikke ofte men den har ikke funnet noe enda syntes dette er merkelig egentlig. Med 3 computere og dem er i gang hver eneste dag.
Win10 har helt utmerket programmer Defender fungere fint den mange forsøker og si at dette er ubrukelig mitt svar nei et flott program, Hovedmaskin er der ingen som røre det er et valg, den andre bruker jeg også den er stort for mindreårige barne-opplegg enkle spill etc.
Men jeg bruker et prinsipp å der er jeg nøye, prøver og fortelle eldre hvor viktig dette er Oppdatering - Vedlikehold og Rydding jeg Prøver hva med Bilen din? Bruker du dette der?
Jeg har kjørt på den måte i over et år og har helt rene computere.
3 raske maskiner småting ja vist hvorfor er jeg her i computerword jeg er fordi jeg aldri blir utlært. Bare tenk og ha 2 utganger sa Ræven i jakt tiden er det lurt og ha.
Avatar billede milter Ekspert
12. juni 2019 - 22:28 #5
Tidligere brugte jeg tredjeparts programmer til firewall og antivirus. I dag benytter jeg udelukkende Microsofts programmer til den slags og har ikke haft nogen problemer. Derudover kører jeg ca. en gang om måneden en tur med den gratis version af CCleaner.
Så jeg er 100% enig med ink, men det er, som det altid har været, værd at tilføje, at den bedste beskyttelse befinder sig ca. 40 cm foran skærmen :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
13. juni 2019 - 01:51 #6
Er så enig med milter var det ikke 60 centimeter. Win10 og deres programmer holder i massevis også jeg også bruker bare dem, har inntrykk at flere og flere gjør dette nå, se Forum her nå er det snart bare Excel og andre småting, microsoft sine programmer blir barre bedre og bedre blir vi ledige her? Nei snart kommer alle som har Win7 for den blir vel historie snart.
Avatar billede torben lind Forsker
14. juni 2019 - 08:00 #7
Hej allesammen.
Mange tak for Jeres svar og råd.
Det endte op i at jeg købte Ccleaner Pro og så vil jeg et par gange om måneden kører en tur med Advance Systemcare Free version.
Jeg har markeret alle fire indslag som svar.
Tak for hjælpen.
Torben
17. juni 2019 - 16:12 #8
Jeg er stoppet med at bruge rense programmer.

Hvis der skal ryddes op, bruger jeg de værktøjer der er i Windows.

Ccleaner bruger jeg heller ikke længere.
Nogle mener at det ikke er nødvendigt at rydde op i registrerings databasen, og det har jeg valgt at tro på.
De gange hvor jeg har ryddet op har jeg ikke opnået nogen mærkbar forbedring.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. juni 2019 - 16:48 #9
Rogerrabbait det du skriv her er nok rett, jeg tror du er inne på noe, der er merket av #6 med grønt det er blitt min erfaring også.

60 cm 40 går ikke jeg er ikke jeg kommet med dette men et utrolig godt råd, jeg skal ikke gjenta det jeg skrev men CCleaner er nok til tider anvendelig om noe er vanskelig og fjerne bare styr unna Avast..
Den beste rydde maskin er faktisk deg selv, man treng ikke 3 virusprogram,    man trenger ikke 795 Eposter,    man treng ikke unødvendig reklame,    der er program for dette.
Mine Venner steiler når jeg sier Pass oppdatering – Ryd opp i din egen computer – vær lidt nøye med Vedlikeholdet også?

Hvordan er det med bilen din kammerat å dem er så enig.      Derfor går mine computere som en drøm, og nå skal jeg blande meg en Gin Tonic det er Favoritten det etter en lang dag.