Avatar billede bjarnefilm Juniormester
17. juni 2019 - 22:59 Der er 8 kommentarer

Chromecast og smartphone

Jeg er ved at installere Chromecast. Jeg har en dongle, en fladskærm, et brugbart wifi netværk og en smartphone samsung galaxy J5. Jeg har sat donglen til fladskærmen og den virker fint, den står og sender flotte billeder. Så begynder problemerne. Jeg har downloaded og installeret google home appen. Men der er ikke noget ikon på smartphonen. Dvs google home app ikon. Når der ikke er noget ikon, kan jeg ikke åbne appen. Jeg har downloaded og installeret dr tv. Men der er heller ikke noget ikon. Dvs dr tv app ikon. Så har jeg prøvet at åbne youtube. Der er Chromecast ikonet og youtube kan castes til fladskærmen.
  Jeg synes det er lidt rodet.
  Hvorfor er der ikke noget google home app ikon, når appen er installeret?
  Hvorfor er der ikke noget google dr tv ikon, når appen er installeret?
  Hvordan kan youtube caste til fladskærmen, når jeg ikke har været inde i home appen og sætte op til det?
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2019 - 08:05 #1
Hvor kigger du efter ikonet? Hvis det ikke er på din home screen er det ikke noget problem, men hvis den ikke findes i din app drawer er der gået noget galt.

Hvis du åbner Google Play Store og finder Google Home app'en der, kan du så trykke "open" der? Det er en anden måde at starte en app, og hvis der ikke står "open", men i stedet "install", er det ikke blevet installeret korrekt.

Oversæt selv til dansk, hvis du har dansk Android.

Hvilken version af Android er det forresten?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2019 - 14:01 #2
I google home skal du navngive din chromecast, og du skal taste nummeret på skærmen ind, så de parres på nettet. Så virker det kort efter (cc skal måske hente en opdatering først)
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2019 - 14:13 #3
#2: Problemet er netop at han ikke kan åbne Google Home, så hvordan skulle han bruge Google Home til at omdøbe en Chromecast der allerede virker?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2019 - 14:35 #4
Hvis chromecast er ny, så er den ikke på nettet og viser bare et par medfødte billeder. Den kommer først på nettet når dens nummer på skærm er tastet ind på tlf. Så tlf skal virke først med Home.
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2019 - 14:42 #5
#4: Har du stadig ikke læst spørgsmålet? Opretters problem er at han ikke kan åbne Google Home. Det giver ingen mening at du kommer og foreslår han bare bruger Google Home. Det er hele spørgsmålet at han ikke kan det. Oven i købet skriver han at Chromecast'en er på nettet, da den virker med Youtube.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2019 - 14:55 #6
samsung galaxy j5 (mener jeg) lægger IKKE apps på skærmen med det samme - så den skal findes frem under "apps" (eller "programmer")
Mulighed nr. 2 (dog bøvlet) er at du finder programmet frem i play-butikken - der bør være knappen "åbn" i sted for "installer" - så du kan åbne appen derfra også...

Hvis Chromecasten er sat op og virker med Youtube (og også sender flotte billeder) - kan jeg ikke se, at der er noget som skal sættes op?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. juni 2019 - 17:15 #7
Samsung har (desværre) noget de kalder Smart WIFI connect, eller lign. under WIFI indstillingerne på telefonen. Muligvis under advanceret. Slå det fra! Det virker ikke under opsætning af Chromecast. Har oplevet at det er et problem xx antal gange.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
19. juni 2019 - 23:06 #8
Telefonen er installeret med Android version 6.0.1.

Jeg har taget en telefon med Google Home app installeret, og med den kan jeg tilgå donglen. Den er sat korrekt op, med det rigtige netværk. Jeg kan caste dr tv til fladskærmen. Jeg tror at jeg for et stykke tid siden har haft fat i samme telefon, og har sat donglen op. Det er den eneste forklaring, jeg kan komme på, til at donglen er sat op. Dvs at der er ikke brug for Home på J5 telefonen.

Så er der kun et problem og det er, hvor er ikonet til dr tv på J5. Jeg har kigget på startskærmen og jeg har kigget i app drawer. Det er der ikke.

Jeg har downloaded dr tv igen, og den skriver 'installeret'. Så har jeg undersøgt om programmet er kompatibelt med telefonen og det er det. Så har jeg kigget efter en måde at åbne dr tv på, uden et ikon. Men sådan en måde har jeg ikke kunnet finde.

Så spørgsmålet er, dr tv er installeret , men hvor er ikonet?