Avatar billede mort1 Ekspert
18. juni 2019 - 12:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Prisstigninger på mobilabonnementer

Der er i øjeblikket prisstigninger på vej hos de fleste (alle) mobiludbydere. Selv har jeg netop fået varslet en prisstigning fra 89,- til 119,- Kr mdl. - altså mere end 30 %. For de penge får jeg FRI TALE, som jeg også har nu, hvoraf jeg bruget 5-8 timer max - så får jeg fordoblet min datamængde, så jeg fremover får 30 GB (10 GB i EU), i forvejen bruger jeg ikke over 2 GB, så jeg siger TUSIND TAK TELIA, men NEJ TAK.
Hvad / hvem bruger I andre med et tilsvarende lille behov - og hvad koster det ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juni 2019 - 13:38 #1
Avatar billede wjens Guru
18. juni 2019 - 17:55 #2
Forbrugerrådets blad Tænk er netop udkommet med juni udgaven.
Den har på side 34 en sammenligning af de billige tilbud og hvad man skal se efter.
Avatar billede prox1 Forsker
19. juni 2019 - 13:51 #3
Helt klart et resultat af at der ikke er nogen nævneværdig konkurrence på hverken udbyderområdet for Tele, og SLET ikke for TV-pakke markedet.
I begge tilfælde giver jeg en slap blå konkurrence-styrelse skylden, en styrelse der giver TDC ret til at opkøbe mindre udbydere, såsnart der er en prisudfordrer.
Der ses kun på profitmuligheder, og overhovedet ikke på styrring af konkurrence-forhold og forbrugerbeskyttelse. TDC ejer en l a n g række af de udbydere som kendes under egne navne, eks Fullrate, det er o g s å TDC!

Som kunder på tele-og tv markedet, er vi fuldkommen til grin!
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. juni 2019 - 15:39 #4
Hoppede på Oister for nogle år siden.
Man kan opsige abonnement fra dag til dag, og skifte abonnement hver måned gratis.

Er kun positiv overfor dem.

De har endda et basisabonnement, hvor man kun betaler for forbruget.
Ellers koster det 89,- og opefter.

Håber ikke jeg reklamerer for meget. LOL!
Avatar billede mort1 Ekspert
21. juni 2019 - 11:49 #5
Er hoppet på DUKA Tale 10 = Fri tale, SMS og MMS, plus 10 GB data. Ingen omkostninger i forbindelse med skiftet, eller ved den månedlige betaling. Kr. 99,- md.