Avatar billede Juul Forsker
24. juni 2019 - 08:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Macro gemmer csv fil "forkert"

Hejsa,

Jeg har optaget en macro, der giver mig følgende vba kode:
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="STED", FileFormat:= _
        xlCSV, CreateBackup:=False

Problemet er lidt, at når jeg gemmer via macroen, giver den mig ikke det samme format, som når jeg gemmer den manuelt.

Når jeg åbner min egen gemte version, får jeg et excel ark, opdelt i celler. Når jeg åbner den macrogemte, giver den mig hver kolonne, opdelt med kommaer.

Jeg er helt med på hvad en csv fil er, men den må et eller andet sted gemme på en anden måde, end når jeg gør det manuelt, og min indlæsning af filen er ikke mulig med den macrogemte..

Er der nogen der ved noget? Jeg har prøvet alle xlcsvXXX formater.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
24. juni 2019 - 11:22 #1
Tror det er noget med at vba gemmer som man gør international og manuel som man gør i danmark.

Tror det er et eller andet med der skal stå local et eller andet sted!!
Avatar billede Juul Forsker
24. juni 2019 - 11:33 #2
Kan godt se at der er noget FileFormat:=xlCSV, Local:=True løsning på stack overflow.. Må komme an på en prøve!
Avatar billede Juul Forsker
24. juni 2019 - 11:34 #3
Den ser god ud! Tak, Jan!