Avatar billede overgreat Forsker
25. juni 2019 - 23:12 Der er 1 løsning

Hvordan styrer jeg når keyboard tast overstiger bredden af div

Hej

Jeg har laver mit eget keyboard, som ikke bruger inputbox, men rene div.
Det virker perfekt, men driller når det som brugere taster mere ind end bredden af div boxen....

Så løber teksten bare ud over bredden af div boksen.

Jeg håber i kan hjælpe mig med løsning til:

- at teksten viser alle bogstaverne den kan men følger med til højre som ved normalt inputfelt
- plus er løsning som sikrer at jeg kan hente hele teksten via javascript, da jeg skal gemme hele brugerens input i databasen.

Det er måske i CSS jeg kan styre det... håber på lidt inspiration.
Avatar billede Slater Ekspert
26. juni 2019 - 09:21 #1
Det har ikke rigtig noget med ASP at gøre. Du ville muligvis få flere svar ved at lægge det i en bedre kategori.

Men det sagt, kan du vise os hvad du har nu, evt ved at lave en jsfiddle.net - og også lige forklare formålet med den? Hvad er grunden til at du ikke vil bruge en input? Og hvad mener du præcist med "keyboard"? Du bruger det ord, men resten af spørgsmålet lyder som om du bare laver et input-felt. Laver du også et virtuelt keyboard?

Normalt er overflow: hidden; og evt white-space: nowrap; nok til at fikse problemet med at teksten går ud over kanten. F.eks. som her: https://jsfiddle.net/967zpoc3/
Er det hvad du efterspørger?