Avatar billede krukken Juniormester
26. juni 2019 - 14:07 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Miracast til EPSON EB-X05

Vi har i firmaet købet følgende projektor: EPSON EB-X05  (https://www.epson.dk/products/projectors/mobile/eb-x05)

Vi ønsker at kunne forbinde til vores projektor uden et program - allerhelst direkte igennem Windows -systemsystem. Vi ønsker ikke at bruge IProjection, da det vil kræve at både vi og vores kunder skulle installere det for at kunne bruge projektoren - vi vil have noget, som er mere brugervenligt.

Er der nogen, som kan fortælle mig om projektoren understøtter Miracast, og hvilken enhed med Miracast, som jeg eventuelt skal købe, så man kan tilføje projektoren direkte igennem Windows uden at skulle installere anden software?
Avatar billede thov Forsker
26. juni 2019 - 14:38 #1
Projektoren ser ud til at have de samme tilslutninger som et TV.
Der må en Microsoft Display Adapter kunne bruges, for den kan
spejle skærmbilledet fra enhver smartphone eller Windows 10 computer,
over på apparater med HDMI indgang.
Jeg gav 500kr. for min, og telefon/computer connecter helt gnidningsløst med TV.
Avatar billede krukken Juniormester
26. juni 2019 - 14:59 #2
Thov - har du et link?
Avatar billede thov Forsker
26. juni 2019 - 15:10 #3
Avatar billede krukken Juniormester
20. april 2020 - 21:03 #4
Genialt - det virker :) Man skal nok ikke se live fodbold over den. Derudover er der lidt ift. skalering til skærmen. Den "overfører" ikke, når man går fra edit til presenter-mode i PowerPoint foreksempel. Men det er simpelt og genialt.
Avatar billede thov Forsker
20. april 2020 - 23:28 #5
Tillykke med den.
Tilsyneladende virker Microsoft adapteren kun med Android og Windows.
Til alle platforme er der denne: EzCast 4k https://www.ezcast.com/intro/ezcast/4k