Avatar billede jarlja Forsker
28. juni 2019 - 14:42 Der er 5 kommentarer

Fjernstyring af pc over lan.

Hej nu er jeg her igen igen.  Man kommer jo til at savne jer. .. Når jeg har købt trådløst tastatur og mus . Fordi jeg gerne vil se min pc på tvet I stuen. Og bruge tvet som min pc monitor ikke kun foto og videoer.  Jeg kan se mit tv på netværket ( på pc'en). Men hvordan laver jeg forbindelse over lan, tv er på lan og pc er på lan. ( det er en stationær computer) ikke trådløs. Ikke kabel hen over stuegulvet det går ikke.

Pc fra ca. 2012 windows 10.
Lg55uk7550 1 måned gammel.
Netværk yousee. 2.4 og 5.0 Hz.

På forhånd mange tak 😀
Avatar billede jarlja Forsker
28. juni 2019 - 14:42 #1
Windows 10
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2019 - 17:52 #2
trådløst tastatur+mus = direkte styring af din pc
fjernstyring via tv = kommer an på hvad dit tv kan!
Avatar billede INK Ekspert
28. juni 2019 - 19:57 #3
Jeg mener ikke du kan spejle din pc-skærm til dit tv over lan. TV'et har formentlig ikke et program der kan konvertere et signal til et billede.

Prøv at se på dette link, der nok er den rigtige løsning:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1029218
Avatar billede jarlja Forsker
29. juni 2019 - 08:38 #4
Mit tv er et Lg 55uk7550. Kun en måned gamle
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. juni 2019 - 16:21 #5
Hvis du har tilstrækkelig rækkevidde på tastatur og mus til at du kan slæbe det med ind i stuen og stadig nå PC'en, kan du "nøjes" med noget i denne retning til at bringe billedet fra PC'en ind i stuen via et ethernet-kabel:
https://www.dustinhome.dk/product/5010884378/ethernet-hdmi-extender-120m-1080p-cat6-sort

...ellers bliver det noget i denne retning:
https://it.aliexpress.com/item/IP-Network-1080P-USB-HDMI-KVM-IR-Extender-500ft-Over-TCP-IP-USB-Keyboard-Mouse-KVM/32776557233.html