02. juli 2019 - 13:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kontaktformular spam

Hej,

Jeg har et mindre problem med en masse spam mails på forskellige sprog om alt og intet. Er der nogen af jer, der har en løsning på, hvordan jeg kan få filtreret sådanne spam mails væk?

Jeg har arbejdet meget med markedsføring, men lige kontaktformularer har jeg ikke synderlig stor viden omkring :)

På forhånd tak.
Avatar billede Slater Ekspert
02. juli 2019 - 13:40 #1
Det er desværre ikke så let at bekæmpe godt i dag. Den bedste løsning er en CAPTCHA, men de er også besværlige for brugeren, og gør at man mister mange rigtige henvendelser, da folk simpelthen ikke gider fylde dem ud. Den mest effektive er nok Googles Recaptcha, men den er samtidig også nok den mest besværlige og irriterende at udfylde.

Før i tiden kunne man bruge en honeypot for meget stor effekt, uden rigtige brugere overhovedet lagde mærke til noget. Desværre virker det sjældent længere, da de afhænger af at en spambot ikke kan læse CSS og Javascript, hvilket var tilfældet før, men ikke er det længere. De fleste bots benytter i dag headless browsere, og ser siden fuldstændig som mennesker gør.

Du kan også begrænse IP'er til at kun danske IP'er må skrive beskeder, hvilket vil udelukke langt de fleste spambots, men dog også kan risikere at koste reelle henvendelser, både fra folk der ikke lige er i Danmark, men også fra folk der benytter VPN.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2019 - 15:48 #2
nem metode at stoppe spam på:

du skal vise 3 bokse, med forskellige farver. som grafik.
og så skal du spørge: klik på den gule farve.

det kan robotter ikke finde ud af, og man kan således kun poste hvis man klikker på den gule farve. det er meget effektivt.
Avatar billede Serviwet Praktikant
14. januar 2023 - 18:45 #3
Jeg kan se at indlægget er lidt gammelt, men jeg har samme problem på www.serviwet.dk.

Er der sket andre muligheder nu her i 2023?, eller anbefales stadig CAPTCHA som den bedste mulighed?