Avatar billede jpi Mester
03. juli 2019 - 13:57 Der er 21 kommentarer

Sidetitel mangler i WordPress

Hej

Jeg har et par websider, hvor Sidetitlen (i browseren) mangler. Der står blot URL'en.
De er sat et hak i temaet at sidetitlen skal vises.
Det ene website bruger Decemberable og det andet Bota som templates (tema)
Jeg har forsøgt at disable alle plugins, men det hjalp ikke.

/Jpi
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2019 - 15:46 #1
Er dette bare info?
Avatar billede jpi Mester
03. juli 2019 - 21:29 #2
Mit spørgsmål er hvordan jeg får vist sidetitlen?
Avatar billede stjans Guru
04. juli 2019 - 08:03 #3
Links til siderne ?
Avatar billede jpi Mester
04. juli 2019 - 08:45 #4
geopodcast.dk
teknikevent.dk
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. juli 2019 - 10:20 #5
Ser OK ud hos mig - testet det i Chrome, Edge og Firefox

Overskrifter som Links og Noter vises fint
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juli 2019 - 10:35 #6
Af en eller anden grund har WP lavet 2 title-tags. En tom og en der har din tekst:

<title></title><link rel="profile" href="http://gmpg.org/xfn/11" /><link rel="pingback" href="http://geopodcast.dk/podcast/xmlrpc.php" /><!--[if lt IE 9]>
<script src="http://geopodcast.dk/podcast/wp-content/themes/bota/js/html5.js" type="text/javascript"></script>
<![endif]--><title>Dansk Geopodcast &#8211; En dansk podcast om geocaching</title>
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juli 2019 - 10:38 #7
Har du skrevet titel i WP's default title? Er der en special title felt i dit tema?
Avatar billede jpi Mester
04. juli 2019 - 10:48 #8
Fotograf:
Undersiderne virker fint, men ikke forsiden
Avatar billede jpi Mester
04. juli 2019 - 10:51 #9
michael_stim:
Sidetitel er udfyldt både i WP'default OG i temates' felt til sidetitel

Den der vises i HTML-koden er den fra temaet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juli 2019 - 10:54 #10
Det kan väre grunden til at der er to. Pröv at fjerne titel på den ene. Havde nok startet med titel i temaet.
Avatar billede Gix Juniormester
04. juli 2019 - 11:15 #11
Fjerner du den tomme sidetitel virker det fint.
Avatar billede jpi Mester
04. juli 2019 - 11:26 #12
WP default sidetitel og temaets sidetitel skriver i samme databasefelt eller fil. Ændrer man teksten det ene sted slår ændringer igennem det andet sted også.
Under alle omstændigheder, så bliver værdien vist i den 2. title tag på siden. Den første er altid tom og dermed er titlen tom i browseren.
Avatar billede jpi Mester
04. juli 2019 - 11:27 #13
Gix: Hvordan skal jeg fjerne den?
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juli 2019 - 11:58 #14
Har du prövet mit forslag? Skriv titel i WP's default og fjern hak i temaets "Vis titel"?
Avatar billede jpi Mester
04. juli 2019 - 12:09 #15
Ja, det er prøvet. Ingen ændring
Den første title tag er tom, den anden er udfyldt
Avatar billede Gix Juniormester
04. juli 2019 - 13:21 #16
Har du lavet nogle ændringer i tema filerne?
I de temaer jeg hentede var title kun nævnt et sted. Har du selv lavet siderne?

Om ikke andet kan du gå ind i header.php (linje 21 i begge temaer) og prøve at fjerne den linje.

Så burde WP selv gå ind og erstatte den. Tænker det er forsøget værd.
Virker det ikke kan du jo bare indsætte den igen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juli 2019 - 13:31 #17
#16
Så kommer det bare tilbage når man opdaterer tema eller WP. Så man er nok ude i noget child theme hvis det skal väre bestandigt.
Avatar billede jpi Mester
04. juli 2019 - 13:44 #18
Jeg har ikke lavet nogle ændringer til tema filerne, da jeg ikke ved hvordan man gør :)

Måske jeg skal prøve at lægge den nyeste version af temaerne på igen (den kører allerede med de nyeste versioner) evt. childtema.

Alternativt kan jeg bruge Yoast SEO plugin, som jeg har fået anbefalet (den skulle fjerne dobbelte title tags)
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juli 2019 - 14:18 #19
Står også noget om title tags her:

https://kb.yoast.com/kb/how-do-i-fix-duplicate-meta-tags/
Avatar billede jpi Mester
04. juli 2019 - 14:36 #21
Tak, har installeret Yoast og nu viser den sidetitlen.
Kigger man i kildekoden er der stadig 2 tags, nu er de begge populeret.
På sigt skal der nok gøres noget ved det, men det er ikke helt så vigtigt :)

Tak for hjæpen