Avatar billede klavil Seniormester
03. juli 2019 - 19:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Eniig reklame bliver ved om at komme op på Google Chrome?

Jeg har en ikke kendt side som siger det er fra Eniig og jeg er en af de heldige bla bla bla osv.
Selv om jeg har en anden side åben så kommer jeg pludselig på den side, som om den læser sig selv ind.
Hvordan kommer jeg af med den eller blokerer den side?
Har hentet IObit mailware men det har ikke hjulpet noget.
Håber nogen kan hjælpe for det er skide irriterende
Avatar billede SommerFyr Seniormester
03. juli 2019 - 19:48 #1
Hej

Har du prøver at nulstile Chrome setting
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. juli 2019 - 20:04 #2
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. juli 2019 - 20:05 #3
Avatar billede KHN Guru
03. juli 2019 - 20:57 #4
Prøv at kør en tur med Adwcleaner:
https://downloads.malwarebytes.com/file/adwcleaner

Derefter kan du, hvis du ikke allerede har uBlock Origin tilføje denne:
https://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpalhdlnbpafiamejdnhcphjbkeiagm?hl=da
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2019 - 21:27 #5
Der er også "storebror" Til AdwCleaner hvis det er :-)
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/
Avatar billede klavil Seniormester
04. juli 2019 - 01:34 #6
Jeg har prøvet KHN´s forslag og umiddelbart ser det ud til at det er væk nu. Programmet fjernede dog også IObits mailware program men nu har jeg så det andet mailwareprogram jeg kan bruge istedet for.

Jeg vender tilbage hvis det skulle dukke op igen, hvilket jeg ikke tror :)
Vil det kunne hjælpe hvis jeg brugte et VPN program?
Avatar billede KHN Guru
05. juli 2019 - 06:51 #7
Det vil ikke hjælpe med en VPN forbindelse - da det stadigvæk er dig selv der vælger hvilke nogle link du downloader programmer fra, så du vil stadigvæk kunne få snavs ned på din computer.
Men ellers kan du bruge virustotal:
https://www.virustotal.com/gui/home/upload
for at tjekke det du har hentet ned på din computer eller webadressen (URL) inden du henter fil ned fra stedet.
Avatar billede klavil Seniormester
05. juli 2019 - 18:18 #8
Takker.
Umiddelbart virker det som det skal igen hvilket er dejligt, så tak for hjælpen.
Nu har jeg ikke nogen ide om hvordan jeg har fået det på computeren?
Jeg kan se at IObit skriver om den fil jeg henter er sikker eller ej?