Avatar billede jensen363 Forsker
04. juli 2019 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find bestemt tekst i en vilkårlig række

Denne her kan jeg ikke lige hitte ud af :

Jeg har en arkfane med eksempelvis 100 rækker, hver række repræsenterer en tekststreng hvori der ligger en bestemt deltekst. Denne deltekst kan stå et vilkårligt sted i den enkelte række.

Den deltekst jeg leder efter ligger i en reference arkfane hvor hver deltekst har sin egen række.

Eksempel

Tab 01
NogetTekstK12500NogetMereTekst
NogetAndetTekstABU400SluttendeMedIntet

Tab 02
K12500
ABU400

I TAB 01 ønsker jeg at vide hvilken delttekst fra Tab 02 der er fundet for hverrække

HOW ?
Avatar billede igoogle Forsker
04. juli 2019 - 14:46 #1
hvis(Find(tekst;a:a)>0;tekst;"") og så kan du lave den som nested hvis du vil have flere.. eller sætte det op med

tekst | søgeord 1| søgeord 2| .. | søgeord #
abc  | FIND($B$1;A2) | ...
Avatar billede jensen363 Forsker
04. juli 2019 - 15:26 #2
Det giver intet resultat ....

Referenceregnearket har mere end 100.000 forskellige værdier, så nestede If er nok ikke lige løsningen :-)
Avatar billede igoogle Forsker
05. juli 2019 - 08:55 #3
Så er du nok ude i noget VBA loop

her kan du nok finde noget hastighed ved at sorter på blanke rækker.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
05. juli 2019 - 10:14 #4
Jeg vil foreslå du laver et eksempel fil og uploader til dropbox eller lingedende!!

Det er svært at ramme plet ellers!!

Jan
Avatar billede jensen363 Forsker
05. juli 2019 - 10:23 #5
Jan > hvis du har en mailadresse, kan jeg sende et eksempel