Avatar billede mort1 Ekspert
05. juli 2019 - 12:35 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvad hedder de i grunden - kribinetter / Karbonader

På Sjælland hedder de Kribinetter, i Jylland Karbonader, men hvad hedder de andre steder i landet, f.eks. på Fyn, på Lolland, Falster eller på Bornholm ?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
05. juli 2019 - 12:44 #1
Er det egentlig ikke lige meget? De kommer jo ikke når man kalder. LOL!

Nej, spøg til side. Tror at det kommer an på, hvad tilflyttere kalder dem.
Så på Bornholm og Lolland og Falster er det sikkert krebinetter.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2019 - 13:05 #2
Avatar billede Mikael Ekspert
05. juli 2019 - 13:20 #3
Nogen kan lave dem lækre..

Andre ender som https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=r%C3%A6dselskabinet

;)
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2019 - 13:59 #4
Der er forskel på en krebinet og et kabinet ;-)
Måske det er en "fejl 40"

God weekend :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
05. juli 2019 - 14:36 #5
Nu staves det "krebinet"  Ikke som trådstarter gør: "kribinetter" ;)

Så fejl 40 eller ej ??? ;) ;)

Ja god fredag m.m.  ;)
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2019 - 14:55 #6
I lige måde :-)
Avatar billede mort1 Ekspert
05. juli 2019 - 17:36 #7
JA - det kommer nok an på tilflytterne, og sådan har det vel været siden karbonaderne og krebinetterne i tidernes morgen kom hertil fra henholdsvis Italien og Frankrig - Tak for indput
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
05. juli 2019 - 17:49 #8
Hej mort1.
God weekend!
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2019 - 11:52 #9
Ja på Bornholm hedder det krebinetter ;-)