Avatar billede georges Praktikant
05. juli 2019 - 17:54 Der er 7 kommentarer

Problemer med ekstern harddisk

Hej eksperter
Jeg har et problem med en ekstern harddisk, der indtil nu har fungeret glimrende.

Computeren kan godt genkende den eksterne harddisk, men jeg har ikke mulighed for at tilgå indholdet. Jeg har kun "skubbe" harddisken ud, når jeg bruger desk manager. --> se billede - det er Elements 107C.

https://ibb.co/jDPYz6p

Er der nogen kloge hoveder, der kan forklare mig, om/hvordan jeg kan få adgang til min harddisk igen?

Vh Georges
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2019 - 18:40 #1
Prøv at trykke på Windowstasten + X vælg Diskhåndtering Ses den her og hvad står der Filsystem FAT NTFS MBR ? Eller RAV
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. juli 2019 - 19:16 #2
Se i diskhåndtering også om den er tildelt et drev bogstav.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2019 - 19:38 #3
#2 Jeg mener nu jeg kan se det er (G:)
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. juli 2019 - 21:58 #4
Hvis du kan se drev bogstavet  i diskhåndtering bør det også kunne ses i sikker fjernelse.

Prøv i enhedhåndtering at søge efter nyt hardware.

Prøv i stifinder at dobbelt klikke på denne pc - og opdater der.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2019 - 23:19 #5
Hvor vidt kom du?
https://ibb.co/0G3rKqx
Avatar billede Schachtone Seniormester
23. august 2019 - 10:33 #6
Hvis alt andet fejler kan du hive den ud af kassen og smide den i en cradle og den vej tilgå dine data.
Har selv købt så jeg kan tilslutte harddiske gennem USB og det fungerer upåklageligt.
Kostede ca. 200.-
Avatar billede Schachtone Seniormester
23. august 2019 - 10:34 #7