Avatar billede JBP Novice
05. juli 2019 - 17:58 Der er 3 kommentarer

Lærer Excel og programmering

Hej

Udfra jeres erfaringer, hvordan og hvor kan man bedst lærer om programmering?
Er det bedst online, og hvor? (Er en del om buddet). Eller er det bedst sådan face-to-face med en "lærere" i klasser eller kursuser?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2019 - 19:07 #1
til excel, så lær noget grundlæggende vba (lærer/elev med relevante opgaver - kursus ½ år), og så kan resten være en ansættelse i et firma, hvor du kommer til at se større regneark med opgave i at tilrette dem med nye ting. 1-2 år der, og du kan meget.
Husk, at dem, der underviser (hvis vi er grove) er folk, der ikke længere er ansatte i jobbet med at udvikle kode, så alt andet lige, så er de lidt bagud (undskyld - jobbet som underviser er vigtigt, men erhvervserfaring bagefter er altså det, der tæller i senere jobsøgning)
Avatar billede kim1a Ekspert
05. juli 2019 - 21:53 #2
Jeg startede bare med Excel for dummies og nogle irriterende faste opgaver hver uge eller måned i mit job. Det tog tid, men det lykkedes - omend meget omstændigt.
Så tog jeg på 3 dages kursus og fik lidt mere "best practice", og derefter er det selv-videreudviklet netop som claes57 nævner ved job med større ark/modeller.
Avatar billede kaspermfriis Novice
14. juli 2019 - 23:12 #3
Det kommer vel meget an på, hvilke sprog du gerne vil lære - og hvad du vil kunne. Selv kom jeg stille i gang ved at orientere mig i allerede skrevet kode og læse e-bøger om det. Og så programmerede jeg lidt... så lidt mere.