Avatar billede jhjorsal Mester
08. juli 2019 - 16:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Test af netværk og netværksenheder

Måske mere et programmeringsspørgsmål, men jeg har ikke lagt mig fast på et sprog endnu og skal bare bruge et overordnet princip. Hvis man ønsker let at tjekke forbindelsen til alle sine enheder på et redundant Lan med flere krydsfeltet og switche, hvordan ville man så køre det, i princippet.
Man kan selvføgelig pinge alle enheder, men det fortæller jo for det første ikke hvordan man kom derhen, og hvis man ikke kom derhen - så hvor man stoppede. Og det er jo hellere ikke særlig let, eller det tager jo da en rum tid hvis man har mange enheder på sit netværk.
Så en overordnet ide til at bygge sådan en test op😃
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2019 - 03:26 #1
kør en ROUTE til alle enheder, på deres NetBIOS navn
eller brug noget proff software. det findes garanteret ikke som gratis!

denne er dog gratis
https://freenetworkanalyzer.com
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2019 - 03:28 #2
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. juli 2019 - 08:00 #3
Lav et batch-script, der trace-router ("tracert") og pipe resultatet ud i en txt-fil.
Så har du hele vejen fra punkt til punkt og med latency på hvert hop.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2019 - 13:19 #4
#3 har helt ret
Avatar billede jhjorsal Mester
09. juli 2019 - 14:15 #5
Tak for svar, det vil jeg prøve at lege lidt med :-)