Avatar billede s2441 Praktikant
09. juli 2019 - 18:21 Der er 7 kommentarer

Lagringsplads - Film

Hej :)
Jeg er ved at rydde ud i min mac, for at få mere plads. Når jeg tjekker lagringspladsen, bruger jeg 14,47 GB på film, men jeg mener ikke, at jeg har nogle film/videoerne på min computer.
Nogle der ved, hvad det kunne være der fylder de 14,47 GB?
Avatar billede INK Ekspert
09. juli 2019 - 19:56 #1
Når du trykker på Æblet i øverste venstre hjørne og vælger Om denne Mac får du en oversigt over lagringspladsen. Det er formentlig her du ser de 14,47 GB?

Hvis du trykker på administrer, kan du for hver gruppe se de aktuelle filer. Vælg store arkiver og gennemgå hver enkelt sorteret i størrelsesorden. Du vil så hurtig finde de store filer, der kan slettes.
Avatar billede s2441 Praktikant
09. juli 2019 - 20:00 #2
Når jeg går ind på oversigten over lagringspladsen, står der ikke administrer nogen steder... Det er måske fordi, jeg har en lidt ældre version?
Avatar billede INK Ekspert
09. juli 2019 - 20:14 #3
Hvilken Mac og årgang?
Hvilket MacOS?
Avatar billede s2441 Praktikant
09. juli 2019 - 20:28 #4
Det er en Mac OS X Yosemite version 10.10.5 fra primo 2015
Avatar billede INK Ekspert
09. juli 2019 - 20:39 #5
Hvis din Mac er fra 2015, så ville jeg da opgradere til minimum High Sierra.
Du har formentlig også en del gamle programmer, der kan fjernes.
Bruger du iCloud til fotos og dokumenter?
Avatar billede s2441 Praktikant
09. juli 2019 - 20:44 #6
Nej, men jeg har det hele på et USB-stik
Avatar billede INK Ekspert
10. juli 2019 - 06:20 #7
Hvis du har alle dine filer og data på en usb som sikkerhedskopi, så kunne du slette din disk og geninstallere MacOS.
Se dette link

https://support.apple.com/da-dk/HT204904