Avatar billede __Allan__ Seniormester
09. juli 2019 - 23:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til MariaDB fra C# applikation

Jeg er lykkes med at forbinde min C# applikation med en Azure SQL database.
Men efter jeg har købt et webhotel som inkluderer en MariaDB, tænkte jeg at bruge dén database til min applikation.
Men umiddelbart får jeg ikke etableret nogen forbindelse til databasen, og da jeg kontaktede supporten på hos One.com, fik jeg forklaret at databasen af sikkerhedmæssige årsager ikke kan tilgåes eksternt via nettet, men kun lokalt fra samme maskine.
Kan dét være rigtigt ? I så fald vil jeg jo ikke kunne bruge databasen til min applikation. Og kan den så kun anvendes til kommunikation med hjemmesiden, som kører på samme domæne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2019 - 01:36 #1
Det er ret normalt at web hoteller ikke tillader ekstern adgang til database, men kun adgang fra web sider hostet hos dem.

Databaser er ikke saa haerdede mod anmgreb som web servere og derfor er det risikabelt at putte dem i frontlinien paa internettet.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2019 - 01:36 #2
Du kunne overveje.

C# applikation-------web service paa web hotel-------database paa web hotel
Avatar billede __Allan__ Seniormester
10. juli 2019 - 08:48 #3
Ok dét var jeg ikke klar over. Men giver jo god nok mening. Er det anderledes for SQL databaser (som fx. Azure udbyder ?)

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit forslag.
Tænker du at jeg kan udvikle en webservice (uden UI) som så kan virke som en form for mellemled imellem min applikation og database ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2019 - 15:35 #4
Database softwaren SQLServer vs MariaDB burde ikke goere en forskel.

Men hvis Azue saelger SQLServer som PaaS cloud, saa er det jo en forretning, hvor de er noedt til at have gjordt det noedvendige for sikkerhed. De har formentligt hundredevis af folk ansat udelukkende til det formaal, saa de har sikkert fundet maader at minimere risikoen paa.

One driver web hotel - ikke MariaDB som PaaS cloud. De har ingen interesse i at bruge millioner paa den database sikkerhed.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2019 - 15:35 #5
Ja - et mellemled mellem applikation og database.