Avatar billede Asger8600 Novice
11. juli 2019 - 19:48 Der er 16 kommentarer

Ikke Intialseret og Alkoheret SSD disk

Hej

Jeg har nu brugt min computer i noget tid, da den så crashede og har skulle nulstillede den. Efter har så havde gjort det er SSD harddisken ikke længere intialiseret eller alkoheret.

Hvad kan jeg gøre?

Hilsen Asger
Avatar billede poko1 Ekspert
11. juli 2019 - 20:04 #1
Lidt flere oplysninger Hvilken PC type Hvis UEFI så er det en fordel under installationen. Hvis altså Du har valgt UEFI USB Setup. så skal du blot vælge at installere på Disken så ordner den det selv men men nogle oplysninger?
Avatar billede Asger8600 Novice
11. juli 2019 - 20:35 #2
Processor:
AMD Ryzen 5 2600 - Op til 3.9GHz

Processorkøling:
AMD Køler

Grafikkort:
Asus Dual GTX 1060 6GB OC

Bundkort:
Asus Prime A320m-K

Ram:
8GB 3000MHz Corsair Vengeance LPX

SSD:
240GB Kingston A400 SSD

Har desværre ikke den store forstand på computere, men af hvad jeg kan huske har jeg ikke valgt noget UEFI.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. juli 2019 - 20:46 #3
Sæt et USB Stik i og start set up  når du når frem til hvor du vil Installere Så vil du få et billede af din SSD Hvis den står sådan så tryk på Drevindstillinger Avanceret så får du mulighed for at formatere disken.
https://ibb.co/zsDcx86
https://ibb.co/3vtMfwY
Avatar billede Asger8600 Novice
11. juli 2019 - 21:01 #4
Får ikke nogle valg op om hvor jeg vil installere det, den begynder bare på det.
Nogle andre ideer til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. juli 2019 - 21:10 #5
Hvor ser du at den er uallokeret Kan du komme til at se den i Diskhåndteringen.?
Avatar billede Asger8600 Novice
11. juli 2019 - 21:14 #6
Ja jeg ser det i Diskhåndteringen
Avatar billede poko1 Ekspert
11. juli 2019 - 21:29 #7
Er den online så højretryk ude på drevet og vælg Formater
https://ibb.co/1Zqz9dV
Avatar billede Asger8600 Novice
11. juli 2019 - 21:40 #8
Her er hvad der står https://imgur.com/gallery/VFtZKtH
Avatar billede poko1 Ekspert
11. juli 2019 - 21:48 #9
Når du højreklikker hvor der står disk 0 skal der komme en boks op hvor du kan vælge Initaliser drev 0
Hvis det ikke virker er jeg bange for at det er på de evige jagtmarker.
Avatar billede Asger8600 Novice
11. juli 2019 - 21:55 #10
Hverken MBR ELLER GPT virker.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. juli 2019 - 21:58 #11
Den skal jo først være online for at du kan vælge form
Avatar billede Asger8600 Novice
11. juli 2019 - 23:15 #12
Den sprøger hvordan den skal intialiserets med MBR eller GPT og ingen af dem virker
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2019 - 01:34 #13
nej, for den er død, så enkelt er det :)
Avatar billede poko1 Ekspert
12. juli 2019 - 08:29 #14
Se #9
Hvis det ikke virker er jeg bange for at det er på de evige jagtmarker.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2019 - 08:51 #15
Er ikke uenig med de andre, men har du flyttet på der hvor disken er monteret på bundkortet?
Rodede selv med en gammel ata 320 gb disk her forleden jeg ikke kunne få til at blive initialiseret. På jumperen stod den på "cable select", men når jeg flyttede den til "master" kom der hul igennem. Ved godt du sikkert ikke har en jumper på din da det er sata der er interface på din disk.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2019 - 09:13 #16
Har du mulighed for at sætte den til anden pc kunne du jo prøve at teste den med deres eget program inden du giver den død stødet:
https://www.kingston.com/us/support/technical/ssdmanager
Kan ikke love dig noget, men det ville jeg prøve før den går til it skrald :-)