Avatar billede Kenneth Novice
13. juli 2019 - 10:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få dlookup til at hente flere værdier

Hej alle jeg er forholdsvis nu til access. Jeg arbejder til daglig med cnc og er ved at lave en database der kan håndtere vores værktøj til maskinerne.

Jeg har en tekstliste som skal hente flere værdier fra kolonnen Tilhøre toolgruppe i tabellen tool når toolgruppe i formularen drejeværktøjer er ens.

I kontrolelementkilde har jeg indsat følgende.

=DLookUp("[T Nr]";"[Drejeværktøjer]";"[Tilhøre toolgruppe]=" & [Formularer]![Drejeværktøjer]![toolgruppe])

Men den finder kun første og ikke resten af værdierne.

Håber nogen kan hjælpe. Det ville være fedt at få denne funktion til at virke.
på forhånd tak.
Avatar billede Kenneth Novice
13. juli 2019 - 10:55 #1
Ja okay det var så ikke tabellen tool men forespørgslen Drejeværktøjer. Sorry.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
13. juli 2019 - 14:19 #2
Tillad mig at spørge, hvad du skal bruge værdierne til. Jeg mener, hvis du skal have dem op i en anden tabel i formen, var det måske værd at overveje at bruge en subform. Du kan åbne databasen "Northwind 2007" og se eksempler allerede i første billede.
Der er mange 'grimme' løsninger såsom at have et felt i relevante tabel, som indikerer, at værdien er "brugt" i denne søgning. Så kan du loope, indtil der ikke er flere 'ubrugte'.
Du kan også bruge "Set Rst = Dbs.OpenRecordset(MyQuery)" osv som her:
Dim Dbs As Database
Dim Rst As Recordset
Set Dbs = CurrentDb
Her skal du så bruge getrows:
https://docs.microsoft.com/en-us/office/client-developer/access/desktop-database-reference/recordset-getrows-method-dao
Avatar billede Kenneth Novice
13. juli 2019 - 14:47 #3
Hej
værdien skal kun bruges visuelt så man, ved indtastning af hvilken toolgruppe værktøjet høre til kan se hvilke andre værktøjer der også er i denne toolgruppe.

Jeg prøvede lige at åbne Northwind 2007. Jeg kommer sku lidt til kort.

Jeg er villig til at bruge andet end dlookup. Så vidt jeg kan se så spørge getrows på bestemte rækker. Jeg har brug for at få vist de værktøjer det aktive værktøj er i toolgruppe med.

Håber det giver mening. Jeg foreløbig mange tak for hjælpen.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
13. juli 2019 - 15:02 #4
Andre må til, for jeg kan ikke se, hvordan du vil vise resultatet. Måske er det nemmeste at vise tabellen med værktøjer inkl. toolgruppen og så opdrage brugerne til at kunne søge og udvælge på listen, f.eks. med højreklik? Eller lave en lille muliple-choice?
Avatar billede Kenneth Novice
13. juli 2019 - 15:39 #5
Hej igen jeg bruger dit forslag med at vise et udsnit af tabellen i i formularen hvor brugeren så kan anvende filter osv. tak for hjælpen.