Avatar billede 2hans Juniormester
14. juli 2019 - 23:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte op i sikker tilstand og heller ikke geninstallere Windows10

Hej
Jeg har forgæves forsøgt at opdatere Windows, den nuværende version jeg har er 1709.
Jeg får bare beskeden: kan ikke installere opdatering.
Jeg har lavet Chckdsk, og alle fire trin, Scan Health, Restore Healt, CheckHealth og RepaireHealth, uden det har hjulpet.
Så tænkte jeg, at jeg måske kunne gå tilbage til et tidligere genoprettelsespunkt, men jeg kan ikke komme i menuen med F8 ved opstart, uanset hvor meget jeg trykker og hamrer og banker på F8, starter skidtet bare op i Windows :-(
Jeg har så prøvet at hente en installation fra MS for at geninstallere windows10, men det ender også med en besked om at Windows10 ikke kunne installeres.
Er der mon et geni, der kan give et hint om, hvad der kan gøres, og hvad man kan gøre, når F8 ikke fungerer under opstart?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2019 - 05:55 #1
Prøv .En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/e2vRyR
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2019 - 06:47 #2
Hvilken pc drejer det sig om?
Er det stationær saml selv oplys bundkort og cpu
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2019 - 07:13 #3
Kører du alle reparations værktæjer som administrator ved at højreklikke på enten Kommandoprompt eller Powershell?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2019 - 13:30 #4
Du skriver i indlægget: "uanset hvor meget jeg trykker og hamrer og banker på F8, starter skidtet bare op i Windows :-("
Hvis du kan starte op i Windows kan du så ikke gøre noget fra Indstillinger-opdatering og sikkerhed-genoprettelse?
https://ibb.co/Fk1WjDz
Avatar billede 2hans Juniormester
20. juli 2019 - 14:17 #5
Hej igen
Jeg blev sendt til Stockholm mandag morgen, så jeg nåede ikke at teste løsningsforlagene, men nu har jeg gjort som Poko1 foreslår og genstartet 3 gange, og det virkede :-)
Men, desværre stoppede reparationen og meddelte igen, at windows ikke kunne installere komponenter og at installationen afsluttes, prøv igen.. :-)
Jeg har fundet loggen, og der er en fejl meddelelse:

"Adgangsindstillingerne programspecifikke giver ikke Lokal Aktivering adgang til COM-serverprogrammet med CLSID
{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
og APPID
{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
for brugeren NT AUTHORITY\LOKAL TJENESTE SID (S-1-5-19) fra adressen LocalHost (via LRPC), der kører i programbeholderen Ikke tilgængelig SID (Ikke tilgængelig). Denne sikkerhedstilladelse kan redigeres ved hjælp af administrationsværktøjet til komponenttjenester."

Og her er jeg på herrens mark, så mon nogen kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad jeg nu bør gøre?

Maskinen er en Lenovo X230 Cpu:  i5 3320 2.60 Ghz
Avatar billede poko1 Ekspert
20. juli 2019 - 15:08 #6
Du skal se om du kan rette det ved hjælp af registreringsdatabasen.
Kør WindowsPowerShell (Admin) / eller CMD som Admin
Blot en af fejlene
Sæt følgende ind
reg query "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}" /ve
Men det er et stort Arbejde at gå det hele igennem Der er jo tale om flere fejl.
Måske skulle du overveje en helt ny ren installation.?
Avatar billede 2hans Juniormester
20. juli 2019 - 23:15 #7
Hej Poko1
Jeg tænker også en reinstallation vil være det eneste rigtige, men jeg har ikke lavet nogen backupp som jeg kan bruge til reinstallation. Har du et godt tip til hvordan jeg kan lave en reinstallation uden?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2019 - 08:07 #8
Hvis du ikke har en backup så vil jeg i det mindste vælge at lave en kopi af din profil fra mappen Brugere her ar du jo dine div. Mapper Dokumenter billeder musik “etcetera" og i denne mappe ligger også AppData. Hvor Office data og meget mere gemmes.
Avatar billede 2hans Juniormester
21. juli 2019 - 12:11 #9
Hej igen
Så virker det :-) løsningen var, Poko1's forslag om triple genstart + Harddisk Repair + download af Windows10 installationsfil til USB og derfra reinstallation af Windows 10, så nu kører det.
Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2019 - 12:15 #10
Velbekom.