Avatar billede pwn Forsker
17. juli 2019 - 17:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undersøge PC for uønskede programmer

En bekendt blev kontaktet af My-Data (der er et indlæg på dette site om dette firma), hvor hun lod firmaet overtage computeren i en times med Team Viewer for at rense den. Hun blev efterfølgende nervøs og det er nu anmeldt til politiet og banken er ligeledes informeret.

Nu er mit spørgsmål; er der et eller flere programmer, hvor man kan tjekke PC'en for uønskede programmer (keyloggere og lignende) så der ikke kan stjæles data. Muligheden for, at der allerede er overført data via Team Viewer foreligger, men det er jo for sent at gøre noget ved.

mvh

Paul
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2019 - 18:03 #1
det eneste sikre er, at formatere pc og starte forfra med en frisk win, og så data (kun data, ikke link til programmer) fra backup (evt cloud-data) - alle ønskede programmer skal hentes på ny fra producenternes hjemmeside (ingen genveje via installationsværktøjer)
Avatar billede pwn Forsker
17. juli 2019 - 18:19 #2
Tak for hurtigt svar.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
22. juli 2019 - 06:58 #3
PWN
Kan du give et link til indlægget du omtaler vedr. My-Data
Avatar billede pwn Forsker
22. juli 2019 - 10:48 #4
Det vil jeg gerne. I det indlæg jeg fandt hedder firmaet BeeSafe, men har rigtig mange ligheder med My Data, Længere nede i indlægsrækken omtales firmaet også som My Data.

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1021825

https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=31068258&soeg=my data&type=Alle&sortering=default&language=da
Avatar billede pwn Forsker
22. juli 2019 - 11:24 #5
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
24. juli 2019 - 07:56 #6
takker