Avatar billede Wallich Praktikant
17. juli 2019 - 22:55 Der er 12 kommentarer

Sort skærm efter skift af grafikkort

Hej
Mit gamle grafikkort er gået i stykker
Jeg har købt et Dual-gtx1660ti-o6g geforce

Jeg sætter det i og bundkortskærmen kommer frem uden streger, jeg når at tænke fedt det virker.
Men så bliver skærmen sort og går i sleep mode, jeg kan høre Windows starter i mine høre telefoner, men skærmen er stadig sort. Blæsere kører både på grafikkort og på bundkort.
Jeg tænder igen flere gange med samme resultat, prøver at trykke f5 og f8 og del og alt andet, der sker ingenting, kan ikke komme ind i bios. Jeg har taget batteriet ud af bundkortet, for at reset bios, stadig ingenting. Ingen kontakt mellem computer og skærm. Har prøvet at sætte det gamle grafikkort i igen, nu med samme resultat, bare en masse streger fra det ødelagte grafikkort, men den åbner ikke Windows mere.

Hvad gør jeg nu? Hvad er det som evt. Er gået i stykker.?
Bundkort er et intel core i5-3450
Strømforsyning er på 500w, required på grafik kort er 450w

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juli 2019 - 23:23 #1
Har du tilsluttet med samme Skærm interface? VGA-DVI-HDMI-??
Har din skærm en menu hvor du kan vælge
Avatar billede Wallich Praktikant
17. juli 2019 - 23:37 #2
Ja det har jeg ikke ændret på. Det er stadig hdmi

Og ja, skærmen kan ændres, men står på hdmi
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 06:11 #3
Husk Power.!
https://ibb.co/b33KdTr
Har du installeret Driverne Og kan din skærm eventuelt klare opløsningen.?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2019 - 07:19 #4
Kan det tænkes det nye kort åbner signalet på en port du ikke bruger??
Prøv Windowstaste+P tryk en gang på pil ned og tryk enter når Windows er helt oppe at køre.
Kommer der så billede frem?
Generelt skal du når du formodentligt får billedet få installeret den driver kortet skal bruge som poko1 også skriver.
Mange gange når men skifter hardware i en pc er det en god ide at fjerne det lille bios batteri, og dræne strøm på det ved at holde start knappen nede. Derved skal alt hardware genkendes på ny under boot, og oplysninger om den gamle hardware med ny vil kunne bøvle. :-)
Avatar billede klavil Seniormester
18. juli 2019 - 12:39 #5
Hvis det er muligt for dig, så prøv evt med et andet kabel, evt DVI kabel for at se om det er kablet eller porten der er problemet.
Dit bundkort kan evt have et internt grafikkort og derfor kan det starte op, så måske kan det nye grafikkort være defekt.
var det gamle kort også Nvidia?
Prøv udelukkedesmetoden med kablerne først og evt se om du har et internt grafikkort du kan koble et kabel til
Avatar billede Wallich Praktikant
18. juli 2019 - 21:51 #6
Så har jeg prøvet at skifte til et DVI kabel, men ingen forandring
Jeg har prøvet at skifte til en 750 w strømforsyning
Kontrolleret alle kabler sidder i
Ved ikke hvordan jeg skal installerer driver, når jeg ikke engang kan komme ind i bios
I går aftes stoppede den helt med at kører Windows ind i baggrunden, ved ikke om det er fordi jeg har tændt og slukket så mange gange. Så nu kører computeren indtil jeg får billedet fra bundkortet frem og så “Loader” computeren ikke mere. Køllerne kører stadig, og skærmen går stadig i sleep mode
Har prøvet at sætte stikke fra skærmen i stikket til bundkortet (dvi) ved ikke om det er bundkortets grafikkort, men der tænder skærmen sket ikke
Kan stadig ikke trykke på noget på tastaturet, så jeg kommer i bios. Kontrolleret med numlock at tastaturet virker

Nu har jeg ingen forslag selv mere på hvad jeg skal gøre???
Tænkte at installerer Windows igen, men har ingen cd eller andet, da Windows er købt som download😫😫😫
Avatar billede Wallich Praktikant
18. juli 2019 - 21:54 #7
Har prøvet “Prøv Windowstaste+P tryk en gang på pil ned og tryk enter når Windows er helt oppe at køre.” men der skete ingenting

Det gamle grafikkort var et nvidia geforce GTI 560
Avatar billede Wallich Praktikant
18. juli 2019 - 21:58 #8
Skærmen er en HP w2448 hc burde den ikke kunne klare det nye grafikkort??
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2019 - 08:05 #9
Den optimale opløsning for skærmen skulle være 1920x1200 pixels
Maximale opløsning for gpu er hele 7680x4320.
Og forsøger den med den opløsning er det muligt skærmen ikke vil tænde.
Hvis du bruger det interne kort skal der ikke være noget eksternt kort i den eller også skal du fra bios kunne fortælle du bruger to kort. Får man billede frem på det interne, så hent driver til det nye kort og få indstillet opløsning som poko1 er inde på før du bytter om igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2019 - 08:09 #10
Generelt når men bytter hardware ud, er det altid en god ide at afmontere det lille bios batteri, og lige en gang dræne bundkortet for strøm inden man booter op på ny hardware. Herved genkendes alt hardware på ny og kan lette boot med ny hardware monteret.
Avatar billede klavil Seniormester
22. juli 2019 - 22:28 #11
som der bliver skrevet så skal dit interne kort som er på bundkortet normalt sættes op i Bios, hvis du har ekstern i. Fjern dit nye kort og sæt DVI stikket i bundkortet. Du kan evt nulstille dit bundkort ved at flytte en jumper på kortet (står normalt i manualen til bundkortet) og så se om du ikke får liv i computeren igen. Husk batteriet på bundkortet lige skal pilles ud først og så skal dit strømforsyning være slukket enten via on of knappen eller stikket ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 16:20 #12
Hopper af tråden.