Avatar billede huddie Professor
18. juli 2019 - 09:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mails (Microsoft Office Outlook 2007)

Hej Eksperter!

Jeg kan godt modtage post uden problemer, men den kan ikke sende.
Så prøvede jeg godt nok at ringe til Microsoft support, men de kunne ikke hjælpe, da det åbenbart er et forældet mail program.

Det er hvad jeg vil lægge ud med, da jeg ikke ved hvilke informationer du/I ellers skal bruge for at hjælpe mig her.

Med venlig hilsen
Jesper Kragh
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 10:07 #1
Prøv at køre Diagnostic under fanen Hjælp
https://ibb.co/khjbbsw
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. juli 2019 - 10:14 #2
Det lyder som SMTP ikke er sat rigtigt op.
Kig hos din udbyder af email - de har som regel en vejledning på hvordan det skal sættes op.
Avatar billede huddie Professor
18. juli 2019 - 10:20 #3
Den skriver at der ikke blev fundet nogen problemer.
Server til udgående post: asmtp.mail.dk
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 10:29 #4
Det er så TDC eller Yousee  Du skal have fat i
Luk din Mail og kør denne se om den er i orden ellers tryk Reparer
https://kundeservice.yousee.dk/-/media/files/mailtool/youseemailsupport_2_6_36.ashx?la=en
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 10:41 #5
TDC er blevet til Yousee  Luk dit mail program Genstart Computer Start programmet og vælg at Trykke på Reparer
https://ibb.co/ZM5nKg1
Avatar billede huddie Professor
18. juli 2019 - 10:50 #6
Hvor finder jeg "Reparer"? Er det via Start eller i Outlook?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. juli 2019 - 11:02 #7
Du kan alternativt vælge dette:
kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport-tool
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 11:06 #8
Du skal downloade Programmet fra Yousee  Så får du et vindue op hvor du kan oprette og eller reparere en Mail setup
Ibb.co viser i øjeblikket ikke billeder
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 11:07 #9
#7 Det er lo den jeg har lagt link til
Avatar billede huddie Professor
18. juli 2019 - 11:22 #10
Jeg har lige prøvet kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport-tool, men der kom ikke lige hul igennem. Jeg var i tvivl om jeg turde "koble mig op" på YouSee versionen af min mail. I frygt for den vil overtage min outlook konto, som jeg plejer at se mine mails på.
Avatar billede huddie Professor
18. juli 2019 - 11:30 #11
Den fortæller mig bare at den ikke kan modtage sin egen test-mail, men ikke hvad jeg så skal gøre.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 11:35 #12
Du skal kunne se dette billede
https://ibb.co/X48Y95G
Avatar billede huddie Professor
18. juli 2019 - 11:45 #13
Det billede fik jeg også og det røde flag blev også grønt da jeg kom tilbage til samme vindue, men da den så ville en test mail blev de 2 første kasser grønne, men den sidste blev rød, da den jo ikke selv kunne sende sin egen test mail.

Så det lader til noget står forkert i min Outlook m.h.t. at sende post. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal rette eller kigge efter.
Avatar billede huddie Professor
18. juli 2019 - 11:55 #14
Hvordan vedhæfter du et billedlink?
For jeg ville vise de vinduer der dukker op nu, når jeg vil åbne min Outlook mail.

Det er noget med en advarsel om internetsikkerhed og et sikkerhedsceritifikat.
Hovednavnet er pludselig ikke korrekt.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 12:06 #15
Her kan du uploade billeder Tryk på start Upload så skal du finde dit billede
derpå får du muligheden For at Uploade når den er klar tryk på kopier og sig ja nu ligger det i din udklipsholder og så kan du indsætte det ved Højreklik
https://imgbb.com/
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 12:41 #16
Den bliver altid rød  og du så lukker og åbner din Outlook får du en mail fra din udbyder som er den sendte testmail.
https://ibb.co/jTPV3hT