Avatar billede Trez Seniormester
18. juli 2019 - 16:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til drop down

Hej eksperter,

jeg har et dobbeltspørgsmål.

Jeg har i det via Dropbox linked Excel ark to drop downs. De er Goverment og Alignment,

Først del af spørgsmålet er, hvordan får jeg en tekst til at stå i boksen (det blå felt) inden noget er valgt?

Anden del, når en Goverment eller Alignment er valgt, så skal den tage værdierne ud for de respektive valg og sætte ind i Settlement eller Realm fanen.

Jeg kan ikke rigtig få den til nogle af de to ting. Kan være jeg ikke helt fatter hvordan man bruger lookup funktionerne.

https://www.dropbox.com/s/42n28dx7kn1o716/Realm%20Sheet.xlsx?dl=0

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Mads32 Ekspert
18. juli 2019 - 18:48 #1
Hej

Med hensyn til at have stående en tekst i dine dropdown celler. tror jeg at den eneste løsning er at tilføje denne tekst i dine  valideringer.

Du har ikke skrevet hvor du ønsker at lave dine opslag i arkene.
Jeg har vist et eksempel hvor jeg i goverment vælger overlord, og overfører værdierne til settlement.

Jeg har ikke lavet formler for overførsel til Realm.

https://www.dropbox.com/s/35eckfre4nppn64/Realm%20Sheet_mads32.xlsx?dl=0

Jeg hører gerne dine kommentarer, og du kan bruge forslaget eller ej.
Avatar billede Trez Seniormester
18. juli 2019 - 19:47 #2
Du er bare den bedste!!!

Det er netop sådan det skal virke.

Det + du har skrevet efter = i LOPSLAG, skal det med? For det kan være det er derfor jeg ikke har kunne få den til at virke.

Mht. den stående tekst har du nok ret, og det er en simpel måde at løse det på så mange tak for den også :)
Avatar billede Mads32 Ekspert
18. juli 2019 - 20:41 #3
Hej

Det plus mellem = og Lopslag er ikke nødvendig