Avatar billede Caro Novice
23. juli 2019 - 09:07 Der er 5 kommentarer

Skifte kode

Hej

Jeg har uden held forsøgt at skifte koden til mit netværk/WiFi... Jeg gør som D-link (det er en D-link router) skriver men det virker ikke. Jeg indsætter min IP-adresse i søgefeltet men det er som om jeg kommer ind på en forkert side fasen intet har med d-link at gøre (det er i hvert fald ikke den side de selv viser) og desuden virker koden heller ikke dertil. Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre? Har også forgæves prøvet at kontakte d-link men de har ikke vendt tilbage endnu.

På forhånd tak
Avatar billede ebea Ekspert
23. juli 2019 - 09:17 #1
Normalt er IP adressen som standard:  http://192.168.0.1
Bruger navn: admin
password:
Avatar billede Caro Novice
23. juli 2019 - 10:11 #2
Hej det er som om jeg kommer ind på den rigtige hjemmeside, men der er kun et felt jeg kan skrive noget i, og det hjælper ikke at lade den være blankt... Har også prøvet at skrive admin det hjælper heller ikke...
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. juli 2019 - 11:52 #3
Windowstangent, i søg skriver du cmd og trykker enter. Så kommer det et sort vindue frem og der skriver du ipconfig. Så burde der gerne komme noget det hedder standard Gateway og det er den ip-adresse du skal skrive i adressefeltet. Kan godt være du skal have kabel mellem router og PC.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. juli 2019 - 11:53 #4
Ipconfig efterfulgt af enter, skulle det stå.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2019 - 13:25 #5
der er et lille hul hvor man kan stikke en nål eller kuglepen ind, bag på routeren.
når man holder den inde 10 sekunder, så resetter routeren til fabriksinstilling.
så kan du bruge user og password som står i manualen