Avatar billede t-johansen Juniormester
25. juli 2019 - 09:46 Der er 5 kommentarer

SPF problemer på office365

Jeg har fået sat office365 op til vores domæne(sub) og de records office365 foreslår der skal sættes op er sat op på vores domæne(sub). Men alligevel er der enkelte der afviser vores mails pga spf fejl.

Konsulenten der har opsat det kan ikke finde nogle fejl. Email-modtager der afviser os, påstår at hans afvisning er korrekt.

Jeg har søgt på flere spf lookups og størstedelen siger at spf er korrekt, enkelte melder fejl.... Men jeg kan ikke længere finde hoved og hale i dette.

Problematikken er at vi kun har råderet over et subdomæne og at jeg ikke selv kan styre det men kun indsende records som så vil blive implementeret indenfor 24-48 timer, derfor er der ikke plads til at teste sig frem.

Så søger én der ved rigtig meget omkring dette.

subdomænet er @taastrup.peugeot.dk.

Thomas
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2019 - 11:32 #1
Jeg ved ikke om det hjælper dig, men i følge Dmarcanalyzer har du en fejl i TXT

We've noticed the following problems with your SPF records.

Warning: The DNS entry in "TXT" and deprecated "SPF" do not match.

Info: We advise not to use the deprecated "SPF" DNS record.

https://www.dmarcanalyzer.com/spf/checker/
Avatar billede t-johansen Juniormester
25. juli 2019 - 12:12 #2
Jeg kan godt se den viser mig denne fejl på nogle spf lookup tjenester, men forstår ikke hvad der skal laves anderledes.

office365 dikterer at man skal lave lave denne (som så er gjort):

Type:
TXT

Prioritet:
-

Værtsnavn:
taastrup

Henviser til adresse eller værdi:
v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all

TTL:
1 time

men det giver så denne fejl du nævner
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2019 - 16:59 #3
Så ville jeg prøve at tage kontakt til Microsoft for at høre, hvad de kan sige til det...
Avatar billede schirakow Praktikant
24. juni 2020 - 11:51 #4
Hej Johansen.

Har du stadig problemer med dine SPF records ? Jeg kan bl.a se på din record at du bruger"-" tegnet her: .com -all

Du kan også bruge denne "~" eller andre tegn, for at lade lidt mere slippe igennem.
Vh Christian
Avatar billede t-johansen Juniormester
24. juni 2020 - 13:18 #5
Det er løst men jeg kan ikke rigtig ikke huske hvad løsningen blev.
Men jeg tror jeg til sidst fandt ud af at der lå en rest SPF records fra vores tidligere mailserver som der ikke var slettet af de franskmænd der styrer domænet.

Hvis jeg en dag skal lave rettelser så vil jeg prøve "~".
Men nu orker ikke rigtig at få rettet spf, da kommandovejen er ret lang for denne rettelse.