Avatar billede huddie Professor
25. juli 2019 - 13:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Security m.m.

Hej Eksperter!

Da jeg havde Windows 7 havde jeg et program der hed ”Microsoft Security” som jeg også betalte til for at få opdateret løbende, men da fik lagt Windows 10 ind forsvandt det.
Jeg kontaktede så Microsoft om hvor jeg kunne finde det igen, men da de talte gebrokken dansk, så ved jeg ikke om han helt forstod mig.
Dog sagde han at med Win 10 fulgte noget der hedder ”Windows Defender Firewall med avanceret sikkerhed på lokal computer”.

Så svarer det til ”Microsoft Security”?
Er det lige så godt?
Bliver det også løbende opdateret?

Jeg kan ikke umiddelbart se nogen steder hvor man kan scanne sin PC for eventuelle virusses. Så hvordan gør jeg det fra tid til anden?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Huddie
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2019 - 14:39 #1
Tryk på Windowstasten + i = Indstillinger Vælg Opdateringer og sikkerhed her Fanen Windows Sikkerhed.
https://ibb.co/Jvzw9hr
Tryk på Virus og trusselsbeskyttelse og skan
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juli 2019 - 14:40 #2
Jeg har tidligere haft Microsoft Security Essentials på min pc med Windows 7, men det er for år tilbage. Det andet ved jeg ikke hvad du mener med :-O Det program var gratis.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2019 - 14:57 #3
Her kan du vælge indstillinger for di skan
Når programmet er Åben og du kan se det på Processlinjen kan det fastgøres til denne!
https://ibb.co/x1NNk41