Avatar billede pouls Juniormester
26. juli 2019 - 17:18 Der er 9 kommentarer

Fjern partition mm

Jeg har en HD som jeg gerne vil bruge som lager HD. der er 2 partitoner på den plus den del fra et gammel Windows system som jeg gerne vil have til en ren HD med kun en partiton.
Der står OEM partiton.
Jeg kører Windows 10
Er der en der kan forklaret om jeg kan der og hvordan. Jeg har prøver hjælp i Windows uden at det hjalp.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2019 - 18:00 #1
Du booter fra Ny disk så?
Hvis du går i diskhåndteringen, kan du så ikke se disken der (hedder sandsynligvis disk 1 (disk 0 normalet systemdisk)) og formatere den til det du ønsker?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2019 - 18:08 #2
I Søg skriv CMD Højre klik og vælg kør som Administrator.
Skriv diskpart  Derefter list disk Når du ser disken så skriv Select disk Den disk det drejer sig om  når disken du så vil slette ser valgt så skriv clean all
https://ibb.co/CHMkmWZ
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2019 - 18:13 #3
P.S. do må selvfølgelig ikke slette Disk 0 det er styresystemet
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2019 - 18:35 #4
Jeg glemte at skrive Når du har skrevet select X den disk  du vil slette en partition fra skal du vælge  liste partition og så er det at delete partition X?
Avatar billede pouls Juniormester
26. juli 2019 - 19:16 #5
jeg fik fjernet partitonen inden du skrev igen og alt ser fint ud men jeg kan ikke se den under Denne pc hvor man ellers kan se sine HD.
Jeg kan godt se den hvis jeg ser under diskhåndtering. Jeg har formateret den til NTFS.
Avatar billede pouls Juniormester
26. juli 2019 - 19:24 #6
Jeg har fixet det der manglede åbenbar et drev bogstav. Mange tak for hjælpen.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2019 - 19:39 #7
Kører du Windows 10.?
så tryk på Windowstasten + X vælg Diskhåndtering.
Kan du se den der.?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2019 - 19:58 #8
Jeg havde en disk med en OEM partition som jeg slettede
Bagefter kan du udvide Partitionen der  er til venstre for i disk håndteringen
https://ibb.co/3cZKWgf
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2019 - 22:12 #9
Det nemmeste ville da være, at bruge AOMEI til at slette hele disken, og derefter oprette en partition- Hurtigt og nemt.https://www.aomeitech.com/aomei-partition-assistant.html