Avatar billede Nuser2008 Mester
01. august 2019 - 19:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Markér range efter første tomme celle under tabel

Hej Forum

Jeg håber, at jeg kan få jeres hjælp til denne lille (og sikkert ganske simple...) problemstilling:

Jeg har en tabel, der altid starter i C12, og som rækker ud til kolonne H, med et variabelt antal rækker, fx C12:H20. Men tabelområdet kunne lige så godt være C12:H40.

Fra og med den første tomme celle i kolonne C, skal jeg have markeret alle tomme celler ned til og med række 100, som så skal have hvid fyld farve. I det første eksempel vil det være området C21:H100 (og i det andet eksempel vil det være området C41:H100), som jeg skal have markeret og farvelagt med hvid fyld farve.

Jeg bruger følgende formel til at finde den første tomme celle i kolonne C:

    Do Until IsEmpty(ActiveCell) = True
        ActiveCell.Offset(1, 0).Select
        r = r + 1
    Loop

Hvordan bruger jeg identifikationen af C21, så jeg kan markere hele range C21:H100 (eller C41:H100), og cellerne i dette range får hvid fyld farve?

På forhånd mange tak for jeres hjælp. Jeg håber, at jeg har fået beskrevet "sagen", så den giver lidt mening.

Hilsen Arne
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
02. august 2019 - 09:12 #1
Denne ene linje skulle gerne kunne klare opgaven:

Range("C" & Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 & ":H100").Interior.Color = rgbWhite
Avatar billede store-morten Ekspert
02. august 2019 - 17:13 #2
Mener du hvid fyld farve eller ingen fyld farve?

Range("C" & Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 & ":H100").Interior.Pattern = xlNone
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
02. august 2019 - 21:36 #3
Han mener naturligvis 'hvid fyld farve'...
...det er jo det, han skriver :-)
Avatar billede Nuser2008 Mester
07. august 2019 - 09:00 #4
Hej Dan

Mange tak for din hjælp. Din løsning var helt i vinkel, så jeg kunne komme i mål med opgaven!

Hilsen Arne
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. august 2019 - 09:08 #5
Velbekomme :-)