Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
02. august 2019 - 20:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

"Google Play-tjenester bliver ved med at stoppe"

Den fejl får jeg HELE TIDEN på min Samsung. Der kommer samtidig mulighed for at vælge
AppInfo
Luk App
Appinfo- giver samme besked, og jeg er tilbage hvor jeg startede.
Luk App- gør ikke noget og giver mig samme besked.
Jeg kan lave lidt indimellem, men jeg kan ikke f.eks. afinstallere Google Play.
Er det virkelig nødvendigt at geninstallere det hele fra fabriksny? Det vil selvfølgelig være besværligt, fordi jeg så skal have Office, WordFeud og andet gegl installeret igen, men ikke mindst pga besværet med at tage backup af sms og mms - hvis det overhovedet virker.
Any clues?
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2019 - 21:51 #1
clues ? ja, google play er blevet for gammelt, dvs. muligvis din android er
opdater alt du kan
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2019 - 07:21 #2
En af de første der falder af er typisk mobilepay. Kan du heller ikke den?
Hvilken version Andriod kører den?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
03. august 2019 - 14:31 #3
MobilePay reagerer præcis som alle de andre. Jeg får meddelelsen i en popover og så de 2 muligheder: "AppInfo" og "Luk App"
Derefter kan jeg indtaste koden mv. og det virker!
Nu prøver jeg så WordFeud og får samme menu. Det virker, hvis jeg ignorerer menuen, men den kommer igen og igen, mens jeg kører i WordFeud.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
03. august 2019 - 14:36 #4
Når jeg tjekker for software opdatering får jeg at vide, at min software er opdateret. Aktuel version er G390FXXU4CSF9 / ..NEE..9 / .. SF6
"Sikkerhedsrettelsesniveau: 1. juni 2019."
Android version er 9.
Kan det være virus? Jeg har ikke før kørt antivirus på mine mobiler, men det er måske tiden nu?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
03. august 2019 - 14:41 #5
Jeg har endnu en Samsung Galaxy, nøjagtig magen til,  men den er ikke opdateret, og det tør jeg selvfølgelig heller ikke.
Avatar billede HC 1980 Praktikant
20. september 2019 - 13:35 #6
Hej Kirkegaardlive.dk. Ville bare høre om du fandt en løsning på problemet. Jeg har nemlig fået samme problem på min Samsung telefon. Kan godt åbne og bruge alle apps på nær dem der har noget med Google at gøre f.eks. Play, Maps og Drev. Har forsøgt flere ting, som jeg har fundet som løsninger på problemet på nettet, men intet har hjulpet endnu.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
20. september 2019 - 19:28 #7
Nej, desværre, jeg måtte nulstille den. Jeg er heldigvis ikke dybt afhængig at tingene på den og kopierer løbende billeder over, så det var rimelig smertefrit. Alt har fungeret fint efterfølgende.
Avatar billede Carlriis Praktikant
26. april 2021 - 17:26 #8
Har lige haft samme problem, som blev løst ved at af-/geninstallere google. Alt virker nu normalt igen.
Avatar billede JMOG Praktikant
22. juni 2021 - 09:01 #9
Jeg har lige fået samme problem. Er det Google Play du har afinstalleret?
Avatar billede Louisej Praktikant
22. juni 2021 - 10:49 #10
Jeg fik også i dag samme problem. Jeg har prøvet at genstarte telefonen, men intet virkede.
Da jeg havde læst denne tråd, gik jeg ind for at slette mine google-apps. Men da der lå to, der afventede opdatering, kørte jeg lige dem først. Og nu virker det!
Så der behøves ikke nødvendigvis at blive slettet noget - tjek lige for opdateringer først! :-)
Hav en dejlig dag!
Avatar billede JMOG Praktikant
22. juni 2021 - 10:59 #11
Tilsyneladende har den selv lavet de nødvendige opdateringer uden min viden, for nu ser den ud til at virke på mirakuløs vis :-)
Du må også have en dejlig dag!!