Avatar billede lqv Praktikant
03. august 2019 - 07:57 Der er 2 kommentarer

Sikker e-mail

Hvordan sikrer man sig, at ens sikker mail -
ER sikker????
Mvh Lise
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2019 - 10:01 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. august 2019 - 18:30 #2
Det kommer meget an på hvad du mener med "sikker mail"

Mener du kommunikation med mailserveren med Secure Socket Layer (SSL)? - eller mener du decideret "sikker mail", hvor selve mail´en er pakket i en krypteret container?

I sidstnævnte tilfælde, så prøv at videresende en krypteret mail til en, der ikke har dekrypteringsnøglen - kan han læse mail´en, var den ikke krypteret i første færd..

I førstnævnte tilfælde - se din mailopsætning og tjek, at en SSL/TSL protokol er slået til.