Avatar billede rnadal Novice
04. august 2019 - 14:00 Der er 14 kommentarer

Mus input lag med USB hub

Har netop købt et SteelSeries Arctis 5, som forbindes vha USB.

Spiller CsGo på laptop hvor der kun er to USB udgange (den tredje bruges til strømforsyning). Har købt en billig USB hub for at have plads til mus, tastatur og headset.

Problemet er bare, at jeg oplever en lille bitte smule input lag på min mus, når jeg kører med dette setup.

Der er ingen problemer med mit gamle setup (headset via jackstik).

Kan det skyldes USB hub’en eller er laptops bare ikke gearet til at køre flere USB enheder end der er udgange til?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2019 - 15:04 #1
kan godt skyldes hub. sæt musen i computeren
Avatar billede rnadal Novice
04. august 2019 - 17:22 #2
Jamen der er jo ikke flere ledige USB porte til musen
Avatar billede puren Ekspert
04. august 2019 - 18:03 #3
du kommer jo selv med svaret. din mus funger med når den er sat i computern men lagger når den er sat til via den hub så det er nok hubben der er købt for billigt

en usb-port har support for 256 enheder men den tæller sig selv med så 255 ender på en root-port
Avatar billede rnadal Novice
04. august 2019 - 19:23 #4
Ja for når jeg har musen sat til computeren, så bruger jeg kun 2x USB porte da mit gamle headset kørte via Jack.

Så spørgsmålet er om det er min computer der ikke kan trække 3x USB eller det er hub’en som er for dårlig kvalitet
Avatar billede puren Ekspert
04. august 2019 - 19:33 #5
99,9% sikker på at det er den hub
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2019 - 19:58 #6
Jeg har en 4 vejs Hub Deltaco, den fungerer ikke nær så godt, som en 2 vejs Hub af samme mærke. https://www.av-cables.dk/usb-3-0-hub/usb-hub-3-0-2-vejs-s.html
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2019 - 20:00 #7
Avatar billede rnadal Novice
04. august 2019 - 20:17 #8
Overvejer at købe den tovejs hub du linker til.

Det er 3.0.

Kan jeg bruge en alm gammel mus til den?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2019 - 21:14 #9
Ja det skulle der ikke være noget i vejen for. Og den er  Bagud kompatibel med USB 2.0 .
Avatar billede rnadal Novice
05. august 2019 - 19:06 #10
Var nede i den lokale pc butik og han mente at jeg skulle have en hub med strømforsyning. Endte med at købe den, men den virker selvfølgelig ikke
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2019 - 20:32 #11
USB med strømforsyning, det skulle da ikke være nødvendig for dig. Og det er da noget rod. Du skriver, at du skal bruge 3 USB indgange, og det får du jo, ved at sætte en USB hub med 2 stik i den ene, og så den anden til mus.
Men du skriver også:"der kun er to USB udgange (den tredje bruges til strømforsyning)." da vel ikke til computeren?
Avatar billede rnadal Novice
05. august 2019 - 20:55 #12
Du har ret - i princippet har jeg kun brug for 2 udgange i en hub.
Han nævnte i butikken at jeg skulle have en med strøm da den kan trække mere
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2019 - 21:18 #13
Jo vist kan en Hub med strømforsyning trække mere, men mus, tastatur og headset. trækker ikke meget. Det skulle da være en meget svag PC som ikke kan klare det.
Sagde du ikke i forretningen, hvad den hub skule trække?
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. august 2019 - 21:25 #14
Den kan trække mere strøm (A)  - har nu ikke været ude for mus eller tastatur der har brug for ret meget strøm -så det har du ikke meget gavn af. Noget anden hvis du ville sætte en stribe harddisk der strømforsynes over HD ( typisk 2.5 tomme) eller strømforsyne aktive højtalere.