Avatar billede TV47 Seniormester
04. august 2019 - 21:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Select Where virker ikke

Følgende Select sætning virker ikke, der udvælges ingen records, selvom der findes indtil flere:

String query2 = "SELECT Konto, Beløb FROM LedTrans WHERE Konto='AktuelKonto'";

Konto er i SQL tabellen af typen VarChar50 og variablen AktuelKonto er erklæret som en String. AktuelKonto tildeles en kontoværdi lige inden Select- sætningen.

Nogen som ved, hvad der er problemet?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2019 - 23:20 #1
vi er vist nød til at se mere, resten af din kode.
og du skal også være sikker på at Konto indeholder "AktuelKonto"
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2019 - 23:48 #2
String query2 = "SELECT Konto, Beløb FROM LedTrans WHERE Konto='AktuelKonto'";

finder records hvor konto kolennen indeholder vaerdien 'AktuelKonto'.

Hvis du vil finde records hvior konto kolonnen indeholder samme vaerdie som variablen AktuelKonto skal du bruge:

String query2 = "SELECT Konto, Beløb FROM LedTrans WHERE Konto='" + AktuelKonto + "'";

(det er saa noget skod kode, da du i virkeligheden skal bruge parametre, men en ting ad gangen)
Avatar billede TV47 Seniormester
05. august 2019 - 16:55 #3
Dygtig fyr arne_v.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2019 - 01:05 #4
Men kig paa parameters !!