Avatar billede jarlja Forsker
07. august 2019 - 08:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan afsenderen af en email se om man har åbent den eller smidt den ud. 🤔

Hej

Hvis det er sådan at de kan se om man har åbent emailen.
Kan jeg block det på en eller anden måde. 😁

På forhånd mange tak 😀
Avatar billede store-morten Ekspert
07. august 2019 - 08:26 #1
Ja og nej, afsender kan andmode om at få kvitteringer, du får så en pop-up meddelelse om du vil sende kvitteringen, med mindre du har valgt automatisk at sende kvitteringer.
Avatar billede store-morten Ekspert
07. august 2019 - 08:31 #2
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. august 2019 - 09:20 #3
#1
Men selv om man anmoder om en kvittering, kan afsender ikke se om man har åbnet eller smidt mailet ud, hvis man bare siger nej til at afsender skal have en kvittering.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. august 2019 - 09:23 #4
hvis afsender har lagt lidt html-kode på, så der hentes fx et logo eller signatur til mailen når den åbnes, så kan vedkommende se om filen er hentet, og mail dermed åbnet. Man kan navngive filen inkl dit id, så du kan spores - men det gider firmaer nu nok ikke bruge tid på.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. august 2019 - 09:28 #5
#4
Men de fleste mailklienter har vel pr default en indstilling der siger at man först skal godkende afsender för den åbner HTML, billeder osv, eller?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. august 2019 - 09:37 #6
nysgerrighed driver ofte folk til at vælge at se billeder hvis de alligevel åbner mail
Avatar billede store-morten Ekspert
07. august 2019 - 10:22 #7
Det er jo det jeg mener i #1

Man kan svare: Nej, til at sende kvittering i pop-up, så afsender ikke kan se det :-)
Avatar billede jarlja Forsker
07. august 2019 - 14:24 #8
Tak alle sammen. 😁