Avatar billede Chevy396 Seniormester
07. august 2019 - 13:50 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Tastatur.

Jeg er så vildt træt af mine tastaturer til min stationære PC bliver så beskidte (støv snavs etc.).
Findes der tastaturer (til privat brug) der minder om de tastaturer på f.eks hospitaler, hvor tastaturet består af en plan overflade (uden fysiske "revner" mellem tasterne) der kan rengøres vha. en klud med eksempelvis sprit.
Håber jeg har forklaret mig godt nok.
Er der nogen der kender et mærke de kan foreslå ?

Mvh.
Avatar billede Slater Ekspert
07. august 2019 - 14:01 #1
Det de bruger på hospitaler osv, er vist generelt sådan nogle antibakterielle covers oven på almindelige keyboards, der laves specielt til den type keyboard man har, og derfor ikke er så nemt at skaffe som hjemmebruger. F.eks. som dette: https://www.steritype.com
eller dette
https://www.amazon.com/Viziflex-Seels-Biosafe-Keyboard-Compatible/dp/B007X4PTHA
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. august 2019 - 14:12 #2
Jeg vil tro, at hvis der ligefrem er tale om et gamingkeyboard vil det være endnu vanskeligere at skaffe. Det er nok mest som slater i #1, skriver til hospitaler osv. det især er aktuelt, på grund af smittefaren sådanne steder.
Avatar billede Chevy396 Seniormester
07. august 2019 - 14:36 #3
#1
Takker for input. Jeg googlede lige i mellemtiden, og fandt dette produkt : https://www.ergopartner.dk/medigenic-tastatur.html
og det er noget i den retning jeg tror jeg ender op i.
Avatar billede Slater Ekspert
07. august 2019 - 14:37 #4
#3: Det var godt nok heller ikke helt billigt da. Men godt du har fundet noget.
Avatar billede Chevy396 Seniormester
07. august 2019 - 14:38 #5
#2
Ja jeg burde have nævnt i mit indlæg at det IKKE er gaming tastatur jeg søger.
Det er ikke sådan at jeg er overhysterisk med smittefare el., men jeg er bare træt af det hestearbejde det er at rengøre tastaturet med jævne mellemrum.
Avatar billede Chevy396 Seniormester
07. august 2019 - 14:51 #6
Jeg takker for Jeres svar. Som altid er der gode råd at finde hos Jer.
Et godt sted at henvende sig hvis man søger råd, tips.
Fortsat god dag til Jer begge.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. august 2019 - 15:09 #7
#5 Det var ingen bebrejdelse, men det kunne jo godt være at du havde en gaming-tastatur :-) Jeg har selv et Microsoft Ergonomic 4000 og dette er lidt specielt i udformningen.

https://ibb.co/XFqwfVb
Avatar billede Slater Ekspert
07. august 2019 - 15:24 #8
Jeg har selv et G513 mekanisk keyboard, hvor alle tasterne er hævet lidt over selve keyboardet, der bare er en flad plade af aluminium, hvilket vil sige man nemt kan tage en dåse trykluft og blæse al støvet mellem og under tasterne væk. Så skal der bare en let fugtig klud på oversiden af tasterne.

Men jeg er helt enig i, at det kunne være rigtig rart hvis det var nemmere. Hvis man bare kunne putte det hele i vand og vaske det af som køkkentøj, f.eks.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2019 - 15:50 #9
Vi lever i en verden fyldt med bakterier, og 95% eller flere, er helt uskadelige for mennesker. Og der kommer ikke umiddelbart sygdomsfremkaldende bakterier på
ens eget tastatur.
Avatar billede Slater Ekspert
07. august 2019 - 15:54 #10
Nu blev der heller ikke nævnt noget om bakterier, men om støv og snavs. De fleste mennesker vil gerne have ting de jævnligt rører ved, og som står synligt fremme, nogenlunde rene.

I det mindste er vi sluppet for at rengøre kuglerne i vores mus. Puha, det var ikke gode gamle dage.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2019 - 16:08 #11
#10 Nej det står der ikke direkte: "Det er ikke sådan at jeg er overhysterisk med smittefare el." Men det må vel også være en del af problemet?
Og jeg forstår ikke, hvordan et (hjemme) tastatur kan blive så ulækkert, at en ugenlig rengøring ikke kan rense det. :-)
Avatar billede Slater Ekspert
07. august 2019 - 16:19 #12
#11: Ja, der står netop at det ikke handler om smittefare. Du læser det direkte modsatte af hvad der står. I oplægget står der at han er træt af at de bliver støvede og snavsede.
Og hvem har sagt noget om at de ikke kan rengøres? Der bliver nævnt at det er besværligt - sandsynligvis fordi på et normalt keyboard kommer støv og snavs ned i de smaller revner mellem taster og ramme, eller på siden af tasterne hvor det er svært at komme til. Der bliver bare efterlyst at det var lidt nemmere at rengøre.

Det lyder lidt som om du er meget opsat på at lave et større nummer ud af dette end det er. Keyboards er relativt besværlige at rengøre pga. deres mange små dele og kanter. That's it.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2019 - 16:31 #13
OK 😁
Avatar billede Chevy396 Seniormester
07. august 2019 - 20:57 #14
#12....
Takker for at forklare præcist min pointe.
Beklager at jeg ikke selv var i stand til at forklare det. Takker for hjælpen.
Avatar billede Chevy396 Seniormester
07. august 2019 - 21:00 #15
#7
Jeg tog det ikke som en bebrejdelse overhovedet.
Var bare en anelse træt af at jeg ikke havde specificeret hvilken type keyboard jeg har.
For der ER forskel, ved jeg jo.
Avatar billede Chevy396 Seniormester
07. august 2019 - 21:02 #16
Men til alle....
Tusinde tak for involveringen i tråden. Rigtig dejligt at man kan få svar på selv de dummeste spørgsmål herinde.
Avatar billede Mikael Ekspert
08. august 2019 - 09:54 #17
Det er utroligt, at der ikke findes et fysisk eksternt tastatur, lavet som når man anvender et "skærmtastatur"

Det virker jo på smartfon´s og Tablets.

Rengøringsvenligt ??? Tja, bortset for "fedtfingre" og ukontroleret nys ;)
Avatar billede Chevy396 Seniormester
28. februar 2020 - 18:36 #18
Jeg fortrød min absurd dyre løsning, efter jeg fandt dette tastatur :
https://www.computermester.dk/shop/flexible-2006-mini-keyboard-sort-nordisk-layout-2476p.html

Som info kan jeg berette at det sagtens kan tåle afvasking med f.eks sprit på klud.

Ville bare informere til eventuelt interesserede.

God weekend alle :)
Avatar billede Sven Caning Novice
07. februar 2022 - 08:40 #19
Vi bruger dette tastaturer til sygehuse og andre steder hvor man skal kunne spritte af og hvis man ønsker et tastatur der ikke tiltrække krummer og div. i revnerne. Desuden er det relativt billigt. Den rette overkant passer også til mousetrapper osv. Tastaturet er også lydsvagt så et kontor med 4 mand ikke lyder som en flaskerenser fabrik, når fire mand sidder og klaprer på tastaturet:
https://headsetshop.dk/shop/jobmate-slim-tastatur-666p.html