Avatar billede jcr18 Professor
07. august 2019 - 15:22 Der er 6 kommentarer

Hvilken cloud?

Kunne godt tænke mig at vide hvilken sky I benytter til opbevaring af jeres vigtigste dataer og gerne med en evt. begrundelse. Overvejer selv at lægge de 95% af mine data ud i skyen men er endnu i tvivl om hvem jeg skal vælge.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. august 2019 - 15:33 #1
Min vigtigste "Sky" ligger hjemme i mit eget skab på en Synology NAS. Jeg stoler ikke 100% på eksterne løsninger.

Men der ud over bruger jeg både OneDrive og Google Drive. Jeg har også en Dropbox adgang, som jeg dog slet ikke benytter. Der er fordele og ulemper ved alle - men til mine 8TB data, er kosteskabet absolut billigst og mest sikker (håber jeg).
Avatar billede claes57 Ekspert
07. august 2019 - 15:34 #2
via 365-abonnement har jeg mest plads i onedrive, så det er primært. Har dog også icloud (ipad ejer), og bruger google drev og dropbox når det er ting til/fra andre, som ikke skal blandes med mine private data.
Avatar billede wjens Guru
07. august 2019 - 19:07 #3
OneDrive kører fint og stabilt - også på telefon/tablet. Som claes57 skriver, rigtig god plads (1 TB) med et 365 abonnement. Dropbox har været fin, men jeg synes de er ved at overlæsse den med faciliteter og tilbud. Jeg har ikke erfaring med Googles drev.

Desuden har jeg en slukket NAS, der kun tændes for at køre backup. Så kan man overleve, hvis alt det online smutter.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. august 2019 - 19:22 #4
alle cloud laver en lokal mappe, som bruges til at synkronisere med - så man kan glimrende klare sig i dagevis uden adgang til nettet - hvis man altså også kan klare sig uden facebook, instagram, twitter og nationen. Lidt som en weekend uden øl.
Avatar billede puren Ekspert
07. august 2019 - 22:04 #5
Mega.nz 100% krypterede
Avatar billede puren Ekspert
07. august 2019 - 23:51 #6
glemte self. at skrive at du har 50GB som gratis bruger og mere kan tilkøbes, glemmer du din adgangs kode og ikke var pro-aktiv og forud så dette problem så er du er du på den.

der er self også mulighed for 2 faktor kode som vi kender det fra nemID og andet (deres løsning gør det med en app på din mobil)

ellers har Mega alle de andre fuktioner som man ville forvente.

så første gang du logger ind så lav en recoverey key til når de glemmer din kode Mega vil ikke kunne hjælpe dig. (den er på 22 tegn)

NB Icloud apples sky ligger hos google, har du et dårligt forhold til google skal du nok ikke vægle apple