Avatar billede Magnus Stidsen Juniormester
10. august 2019 - 12:29 Der er 4 kommentarer

Tror min cpu er gået i stykker?

Hey eksperter. Når jeg spiller bla. fortnite på min pc, så er jeg nød til at sætte min fps på maks 60. fordi ellers begynder spillet at hakke rundt i bevægelserne op til flere gange i minuttet. Jeg gik så ind på min jobliste, og så min cpu kørte på de 80-90%. Jeg har prøvet at skifte mus, og afinstallere spillet.

Min cpu: intel(r) Core(TM) i5-7400
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2019 - 13:54 #1
nej, det er ikke din cpu. så ville det være varme, og den ville spontant reboot din pc.
prøv at opdatere din bundkort+net til nyeste, og grafikkort driver.

lag skyldes ofte net driver, eller gfx driver
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. august 2019 - 13:58 #2
Det kunne måske tyde på at den har det lidt for varmt.
Prøv at installere Speccy, der er et gratisprogram. Dette visse computeren til stand, ikke mindst CPU temperaturen med også GPU (grafikprocessorens temperatur)
ER temperaturen(e) for høje skaber det problemer. Kuren er en rensning for støv. Dette kan gøre med en støvsuger (med forsigtighed) eller med trykluft på dåse eller hvis du har en kompressor. Ved de sidstnævnte skal blæserne blokeres så de ikke kommer op i for høje omdrejninger, noget der kan ødelægge lejerne.

https://www.ccleaner.com/speccy/download

https://www.thansen.dk/bil/bilpleje/indvendig-pleje/trykluft-spray-400-ml-optimize/n1227191980/pn-519942106/
Avatar billede Magnus Stidsen Juniormester
10. august 2019 - 14:46 #3
Hvordan opdaterer jeg mine net driver og gfx driver?
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. august 2019 - 15:35 #4
Du går ind på producentens hjemmeside og finder "support" "download driver",
Det kræver selvfølgelig, at du ved hvilke modeller der er tale om.