Avatar billede Laura Fabel Nielsen Juniormester
10. august 2019 - 20:28 Der er 2 kommentarer

Windows ændre tastatur "shift +" tegn

Hver gang jeg starter computeren er alt normalt, men når jeg så har brugt computeren i en halv time, så kan jeg ikke bruge shift + 7 for at få "/" så får jeg > istedet for. og jeg kan ikke bruge Shift + . for at få :, så får jeg &..
jeg ved ikke hvordan jeg kan fixe det. jeg har ikke ændret i noget.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. august 2019 - 21:31 #1
Er der tale om en bærbar eller en stationær computer?
Hvilken Windows version er installeret? Hvis der er tale om en stationær, så prøv med et andet tastatur. Hvis problemet ikke optræder der så er tastaturet i uorden, og skal sandsynligvis skiftes. Er der tale om en bærbar så prøv, at tilslutte et løst tastatur. Optræder fejlen ikke når det løse tastatur er tilsluttet, ja så er det tastaturet på den bærbare der er synderen.
Avatar billede Laura Fabel Nielsen Juniormester
10. august 2019 - 22:11 #2
det er jo softwaren som viser et tegn, jeg fandt problemet, den kørte engelsk tastatur i nogle programmer, og dansk i andre, jeg fjernede engelsk i kontrol panelet.
hvis det er fejl med tastaturet, så kan den ikke vise "et andet tegn" det er kun softwaren som kan det.