Avatar billede pouls Juniormester
13. august 2019 - 11:53 Der er 17 kommentarer

langsom computer

Jeg har en computer 3,3 Ghz ram 12 GB 64-bit med Windows 10 Home
og Norton som virussystem
Internet via Mobilt Bredbånd som plejer at give 20 - 30 Mbps

Men den er blevet meget langsom især på nogle hjemmesider som Facebook. Er der noget men kan prøve for at se om der er en fejl et sted.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2019 - 12:14 #1
#1 norton sløver computeren, der findes bedre antivirus, såsom Avast
# rens med malwarebytes.org
# rens med ccleaner
Avatar billede INK Ekspert
13. august 2019 - 12:22 #2
Brug kun det i Windows 10 indbyggede AV program. Alle andre sløver en PC unødigt.
Avatar billede pouls Juniormester
13. august 2019 - 12:37 #3
Jeg har renset med ccleaner
Når jeg siger at den er bleven magert langsom så hvis jeg prøver at trykker på den lille klokke i menulinjen i Facebook tager der 5 - 6 minutter før der sker noget.
Norton har ikke været et problem før.
Avatar billede Slater Ekspert
13. august 2019 - 12:41 #4
Rimelig vigtigt først at finde ud af: er det computeren der er langsom, eller er det internettet?

Hvornår har du sidst kørt en hastighedstest, f.eks. med fast.com?
Avatar billede pouls Juniormester
13. august 2019 - 12:45 #5
Med fast.com 32Mbps
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2019 - 15:14 #6
prøv at slette cookies og diverse temp-filer og prøv igen
Avatar billede pouls Juniormester
13. august 2019 - 16:03 #7
Jeg har prøver at kører ccleaner og det hjalp ikke.

men det ser ud til at det kun er Edge browseren for der er ingen problemer i Firefox eller Google Chrome.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2019 - 18:01 #8
Rens din PC:
Sådan rydder jeg op på Pc'er Også hvis der mangles Fri plads..
Du kunne jo også foretage en Oprydning ved hjælp af Windows PowerShell.(Admin)

Klik på Windows knappen + X knappen og wælg PowerShell.(Admin)

Skriv nu skriv eller kopier følgende og sæt ind " cleanmgr /sageset  "              " " Udelades
Tryk på Enter-tasten Lad kommandoprompten forblive åben - den skal bruges igen senere...
Sæt flueben i det hele i boksen, som kommer frem - også selv om den måske brokker sig lidt.
Klik OK
Derefter Skriver du i Kommandoprompten:"  cleanmgr  "  " " Udelades eller kopier følgende og sæt ind
Tryk på Enter-tasten
Den går nu direkte til Ryd op i system filerne Sæt flueben i det hele
Klik på OK
Klik på Ja til at slette det hele Kør også" sfc /scannow "  " " Udelades

Næste trin er oprydning i
C:\Windows\SoftwareDistribution hvor mappen Download åbnes og tømmes
C:\Windows\Temp Mappen  indhold slettes ligeledes
Gå derefter til
C:\Users\dit navn\AppData\Local\Temp
Tøm også denne mappe’ du kan risikere at der er et par mapper som ikke kan fjernes spring dem blot over
Det er kørende Programmer på dit system!
Herefter skal du huske at tømme Papirkurv
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. august 2019 - 21:14 #9
#1
Jeg synes ikke at Norton sløver computeren. Jeg har haft Norton som antivirusprogram siden fremkomsten af Windows 7 for næsten ti år siden, og har siden haft Norton installeret på min Windows 7 maskine. Da jeg købte en brugt HP bærbar installerede jeg også Norton på denne. På min mobil er der ligeledes Norton installeret, og ingen af disse virker sløve.
Avatar billede pouls Juniormester
14. august 2019 - 00:14 #10
poko1 jeg har prøvet alt du skrev men det hjælper ikke Edge er stadig meget langsom.
Avatar billede INK Ekspert
14. august 2019 - 05:16 #11
Hvilken version af Windows 10? 1903 med alle opdateringer?
Avatar billede poko1 Ekspert
14. august 2019 - 06:32 #12
Det er helt i orden Det kunne jo have været en fyldt Harddisk!
Men som ink skriver Hvilken Version?
Skriv Winver i søg. tryk ok og fortæl hvilke version.
https://ibb.co/Vpcc7Mm
Avatar billede pouls Juniormester
14. august 2019 - 07:05 #13
Windows 10 Home 1903
Avatar billede poko1 Ekspert
14. august 2019 - 08:10 #14
Prøv at Ree sætte din Router!
Avatar billede pouls Juniormester
14. august 2019 - 10:29 #15
Det hjalp ikke at Ree sætte min Ruter
Avatar billede poko1 Ekspert
14. august 2019 - 11:14 #16
Prøv Joblisten og se hvor meget der kører i baggrunden?
Skriv Jobliste i søg Vælg fanen start og deaktiver alt som ikke er nødvendig.
Her ser du hvor meget/lidt der starter op i baggrunden!
https://ibb.co/Js3kXDW
Avatar billede pouls Juniormester
14. august 2019 - 12:51 #17
Jeg kan ikke se at der er noget der kunne deaktiveres udover catalyst control center
Men måske skal jeg bare bruge en anden  browseren end Edge