Avatar billede Butterfly Ekspert
17. august 2019 - 17:19 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Farvelægge en række ud fra et tal

Hej
Kan jeg farvelægge (til f.eks. grå) række 4 fra A4:K4, hvis tallet i A4 > 0, og lave skriften fed?
Avatar billede store-morten Ekspert
17. august 2019 - 17:30 #1
Ja, med betinget formatering.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
17. august 2019 - 17:37 #2
Marker  A4:K4 betinget formatering =$A$4>0 og grå og fed Og vupti
Avatar billede store-morten Ekspert
17. august 2019 - 17:38 #3
1. Markér cellerne A4 til og med K4.

2. Klik derefter på Hjem > Betinget formatering > Ny regel.

3. I dialogboksen Ny formateringsregel skal du klikke på Brug en formel til at bestemme, hvilke celler der skal formateres.

4. Under Formatér værdier, hvor denne formel er sand skal du skrive formlen: =$A4<0

5. Klik på Formatér.

6. I feltet Farve skal du vælge Grå. I feltet Typografi skal du vælgeFed.

7. Klik på OK, indtil dialogboksene er lukket.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. august 2019 - 17:41 #4
4. Under Formatér værdier, hvor denne formel er sand skal du skrive formlen: =$A4>0
Avatar billede Butterfly Ekspert
18. august 2019 - 17:00 #5
Tak Jan Hansen og store-morten, det havde jeg slet ikke tænkt på, den nemmeste løsning af dem alle
Avatar billede Butterfly Ekspert
18. august 2019 - 17:11 #6
Jeg fik det ikke lige afprøvet, men betinget formatering dur ikke, hvis jeg skal bruge det til at regne med. Eller hvad gør jeg forkert?
=SumColor(B2;D4:D20)
Det virker, hvis jeg selv farver cellen i samme farve som B2
Avatar billede Butterfly Ekspert
18. august 2019 - 17:13 #7
Jo det virker, celle farven i B2 skal også bare være sat ind med betinget formatering :-)