Avatar billede Flemming Novice
18. august 2019 - 17:45 Der er 9 kommentarer

HP G62 vil ikke starte.

Kære eksperter.

Min datters bærbar pc er en HP G62.

Den vil ikke starte op, batteriet og oplader fungere tilsyneladende ok.

Hun har tidligere haft problemet og fået det fikset for 800kr ved at der er blevet reset på PC-Motherboardet, er der en af jer der ved hvad der skal gøres?

På forhånd mange tak for hjælp.

Mvh / Flemming
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2019 - 18:21 #1
Har du et installations medie så prøv at starte derfra og se om du kan reparere
P.S. Det er altid en god ting at forklare hvilket styresystem.
https://ibb.co/WKVspdD
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. august 2019 - 18:37 #2
Du skriver at maskinen er blevet "resettet" for 800 kr.
Det lyder mildt sagt mærkeligt, at dette skulle koste 800 kr. Det skulle sagtens kunne lade sig gøre selv, at kunne foretage dette.

https://support.hp.com/ph-en/document/c01684768
Avatar billede Flemming Novice
18. august 2019 - 19:09 #3
Kære poko1, ok det er windows 7,
Kære ErikHg, præcis kr 892,50 - det virker desværre ikke med HP supporten.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. august 2019 - 19:35 #4
Hvis jeg var dig ville jeg henvende mig på værkstedet, og kræve at de ordner maskinen uden beregning, for når du har betalt næsten 900 kr. så skal den også virke. Det virker ikke særligt seriøst det værksted, vil jeg sige.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2019 - 12:01 #5
Du kan prøve at fjerne både batteri og strømforsyning, og så holde på tænd/sluk knappen i 10 sekunder - det plejer at resette pcen.
Sæt derefter batteriet/stikket tilbage og prøv at tænde.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. august 2019 - 12:45 #6
Hjælper dit forslag om at fjerne batteriet og strømforsyningen, og derefter holde tænd/sluk knappen ned i 10 sekunder, så er det snyd fra reparatørens side, når han tager næsten 900 kr. for dette. Det er i så fald lige til en klage til Forbrugerklagenævnet.
Avatar billede densortehingst Seniormester
19. august 2019 - 14:15 #7
Stasrt den uden batteri. Kan ikke huske den tekniske forklaring, men det hjælper meget ofte :)
Avatar billede Flemming Novice
19. august 2019 - 14:55 #8
Kære alle.
Alt er prøvet - det funger desværre ikke.
Har fundet fakturaen af d. 28-11-2018 - har været i forretningen og beklaget min nød - ham der har udført service på PCen, er først tilbage mandag - det er indskrevet i service loggen - at motherboardet er blevet nulstillet og batteri og lader er checket til OK.
Mvh Flemming
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. august 2019 - 16:10 #9
Maskinen må da have virket/være afprøvet af værkstedet inden den blev udleveret.
Har maskinen virket siden, så er det noget andet galt, måske et defekt motherboard, og så er det en helt anden sag.