Avatar billede rubaek Mester
18. august 2019 - 20:01 Der er 5 kommentarer

Hente data fra et online excel ark til et andet

Hej
Jeg arbejder med en office365 løsning.

Er det muligt i 365 at hente data fra en celle i et regneark og indsætte det i et andet regneark. Begge ark ligge i samme mappe i skyen.

Jeg ved det kan lade sig gøre i Google regneark.
Avatar billede kim1a Ekspert
18. august 2019 - 21:00 #1
Sålænge din bruger har adgang til regnearket, så ja.

Åben begge to, skriv = i den celle du vil have tallet ind i, vælg det andet regneark og tryk på den celle du vil hente tallet fra.

Det kommer til at se sådan ud: =[dokumentnavn]fane!celle
Avatar billede rubaek Mester
18. august 2019 - 21:36 #2
Den siger at linket er deaktiv, når jeg åbner det igen. Eller hvis jeg har lavet det i skrivebordsversionen og åbner det igen.
Avatar billede kim1a Ekspert
19. august 2019 - 08:28 #3
Ja, vores O365 løsning tillader heller ikke aktive links i web version (eller teams version). Jeg forstår dog ikke når du åbner det i app'en/skrivebordsversionen at det er deaktivt, så må det være indstillinger du skal ind og se på.

Hvis jeg åbner i app så kommer der en popup som spørger om jeg vil opdatere eller ej. Jeg kan se i mit "trust center" at jeg har promt, men der kan også vælges Disable "all data connections"
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
19. august 2019 - 11:03 #4
Husk, at begge regnearksfiler skal være åben - hvis kildefilen ikke er åben, så virker det ikke.
Avatar billede kim1a Ekspert
19. august 2019 - 12:36 #5
Du kan da stadig normalvis opdatere data fra en lukket fil hvis bare nyere data er gemt?

Altså:
Lav henvisning i fil 1, tallet er pt 5 gem fil.
Åben henvisningsfil ret 5 til 6 gem
Åben fil 1 igen, tal står til 5, hvis du opdaterer ændrer det sig til 6.

Derfor behøver henvisningsfil ikke være åben?