Avatar billede nekkos1112 Novice
26. august 2019 - 11:35 Der er 8 kommentarer

GPU måske stået af

Hej alle
Jeg har en bærbar, hvor der bare er sort skærm, når den startes op. blæser kører og harddisk kører under opstart.
Jeg har prøvet at tage strøm og batteri fra og starte op på batteri.

Måske det er grafikkort der er stået af. Kan man købe et billigt eksternt grafikkort, der kan bruges istedet for det der sidder på bundkort.
Computeren skal ikke bruges til noget andet net og sådan og så skal jeg jo have backup af, hvad der ligger.

Brian
Avatar billede nekkos1112 Novice
26. august 2019 - 11:36 #1
Jeg har også prøvet at skifte mellem HDMI udgang og skærm
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2019 - 12:17 #2
Hvordan mener du vi skal være i stand til at rådgive om en noname Computer?
Avatar billede nekkos1112 Novice
26. august 2019 - 13:40 #3
Det er en HP pavillion, cirka 3 år gammel
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2019 - 13:49 #4
HP pavillion er jo stadig et vidt begreb Labtop Desktop????
Avatar billede hkv Forsker
26. august 2019 - 14:28 #5
Hold tænd/sluk knappen nede indtil du er sikker på at pc er helt slukket. Tag strømstikket fra og tag batteriet af. Hold tænd/sluk knappen i 30 sek. Sæt batteriet i igen og sæt strømstikket til, og se om den starter op med skærm.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2019 - 14:52 #6
#5 Hvis dette skulle hjælpe ville blæser og Harddisken ikke køre
Det er et trick som hjælper hvis  der opstår en situation hvor intet starter op!
https://www.version2.dk/artikel/mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live-7854
Og man kan ikke skifte Grafik på en Labtop.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2019 - 14:55 #7
Artiklen stammer tilbage fra Onsdag, 9. juli 2008
Og hvis det er Windows 10 som jo ikke oplyst så prøv at trykke på Windowstasten + P og kør piletaste opad trin for trin.
Avatar billede Schachtone Seniormester
27. august 2019 - 09:10 #8