Avatar billede 3967979 Novice
27. august 2019 - 17:34 Der er 6 kommentarer

Sende mail til flere modtagere, og NYBEGYNDER

Hvordan skriver jeg flere mail-adresser på en "adresse-linie", nå jeg genne vil sende samme mail til flere modtagere, samtidig.
og hvordan gør jeg, hvis modtagerne KUN må se sin egen og min @-adresse

Kan alle adresserne så stå på em "bbc-linie"

Og så lige en notits:
Da jeg gik i skole for mange år siden, hed det "en begynder",
og at skrive NYBEGYNDER var dobbelt-konfekt,
og blev betragtet som en grov fejl!
Avatar billede INK Ekspert
27. august 2019 - 17:53 #1
Afhænger lidt af dit mailprogram. I Windows10 mail skal adresserne adskilles med et semikolon.
Hvis det er en øvelse du gentager til de samme, kan det være en god idé, at lave en gruppe. Så skal man blot skrive gruppenavnet og ikke de enkelte (mange) mailadresser.
Det er altid god stil at skrive i BCC feltet, så modtagerne ikke kan se andre mailadresser. Originalen kan så sendes til en selv.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2019 - 15:21 #2
Vedr nybegynder - vi har delt lidt op i nyere dansk.
Udsagnsord: jeg begynder på noget (nybegynder findes ikke som udsagnsord).
Men en begynder kan være en, der intet ved, eller en, der har lært faget, men ingen joberfaring.
Nybegynder er en, der intet ved, mens en uerfaren, skolet person er en begynder eller ny på jobbet..

Da man herinde får point ved at stille spg og kommentere/svare, så starter alle nye på 0, og går så op. Flittige spørgere, der holder spg kørende med kommentarer, kan bliver eksperter. Man kunne lige så godt bare lave en skala fra 0 til 10, som viser aktivitetsniveau.
Avatar billede 3967979 Novice
28. august 2019 - 18:54 #3
Tak for svaret "claes57".
Så har jeg forstået, at det ingen udsagnsord findes der hedder nybegynder,
men at det så måske er et navneord.

Og så til "imk"!
Ja, jeg benytter Windows10 mail, og nu har jeg forgæves forsøgt,
at sende mine 3 egne mailadresser til mig selv, hvor jeg har adskilt
med et semikolon, mellem hver af adresserne.

Jeg har prøvet med kun ";" altså et semikolon, også hvor der er ET mellemrum, på hver side af ";"  og hvor det er ET mellemrum, før semikolon, samt hvor der er ET mellemrum, efter semikolon.

Men den må jo være et eller andet jeg gør forkert.
Avatar billede INK Ekspert
28. august 2019 - 19:06 #4
Når jeg skriver en emailadresse og afslutter med ; så sætter den selv et mellemrum og jeg kan skrive næste adresse. Har lige testet, at det fortsat virker.
Ved af gode grunde ikke om du gør noget forkert.
Avatar billede INK Ekspert
28. august 2019 - 19:06 #5
Hvilken version af Windows 10 kører du? Version 1903?
Avatar billede 3967979 Novice
29. august 2019 - 23:14 #6
Hej igen ink.

Jeg kan se, at jeg skriver semikolon rigtig nok ind mellem mail-adresserne,
men trods det, er problemet der stadig.
Mailen kommer retur med en "fejlbeskrivelse" ,
så jeg må nok have fat på DanskKabelTv og deres fjernbetjening igen.

Om min Windows 10, er fra min fars fødselsår, altså Version 1903,
ved jeg faktisk intet om.

Og jeg er tilsvarende lige så "blank" på hvor og hvordan jeg skal finde ud af det.

Men u vil jeg holde en pause med at belaste dig og andre med min PC-Uvidenhed, og så vente til min søn kommer hjem fra sit PC.- programmeringsarbejde i Holland.

Så hjertelig tak for hjælpeindsatsen.