Avatar billede teis Seniormester
29. august 2019 - 12:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne mellemrum fra en celle

Hej

Jeg har et ark jeg har downloader ned. Problemet er at alle tallene er formateret til tekst. Det skyldes efter tallene i cellerne er et mellemrum fx "3.000 " og ikke "3.000".
Er der løsning på dette?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
29. august 2019 - 12:39 #1
tænker  to mulige løsninger (der findes flere)
=A1*1

=Tal(A1)

Jan
Avatar billede teis Seniormester
29. august 2019 - 12:42 #2
Det virker ikke og det skyldes at der er et mellemrum til sidst. evt en formel som tager alt der står i cellen undtagen det sidste tegn som er et mellemtum
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
29. august 2019 - 13:11 #3
hvad med:
=venstre(A1;længde(A1)-1)

Jan
Avatar billede TrinoJ. Seniormester
29. august 2019 - 13:11 #4
Hej Teis,

Jeg har nogle gange oplevet, at der er sat et "." som tusindtalsseparator.

Hvis det er tilfældet, så kan det løses ved at markere kolonnen med tallene, trykke Ctrl+H i feltet "søg efter" skriver du "." og i "erstat med" skal du ikke skrive noget.

Derefter trykker du "Erstat alle", og så skulle det gerne løse sig.