Avatar billede HkD Juniormester
29. august 2019 - 22:41 Der er 1 kommentar

Lopslag hjælp

Hej.

Er der nogen som kan hjælpe mig?

Jeg har en kolonne i fil 1 med ca 800 forskellige varenr.
og så har jeg en anden fil 2 også med en kolonne med ca 1400 varenr, og efterfølgende en kolonne med pris på varenr.
Nu vil jeg gerne have at jeg kan sammenligne de 2 kolonner med varenr, og hvis der er nogle som er ens, skal jeg have kolonnen med pris over i fil nr. 1

Eks:

Fil 1
kolonne A                kolonne B (pris)

101020
102030
105050

Fil 2
Kolonne A                    Kolonne B (pris)
101020                          21,5
108075                          58,5
105050                          25,00

Ønsket resultat:

Priserne på varenr 101020 og 105050 (Fil 2) skal stå i Fil 1 kolonne B.

Helle
Avatar billede TrinoJ. Seniormester
30. august 2019 - 10:07 #1
Hej Helle,

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, tror jeg umiddelbart at det vil kunne klares med et L-opslag. Jeg har lavet nedenstående formel.

=LOPSLAG(A1;'Fil 2'!A:B;2;FALSK)

Hvis du gerne vil have en tekst, hvis varenummeret ikke findes i Fil 2, kan du eventuelt lave denne formel. Du erstatter bare "FINDES IKKE", med det du ellers vil have stående.

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(A1;'Fil 2'!A:B;2;FALSK);"FINDES IKKE")