Avatar billede hoejgaard Juniormester
30. august 2019 - 09:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Webshop med forskellige leverandører

Hej,

Jeg søger efter en software applikation som jeg skal bruge til en webside.

Det skal fungere lidt ligesom JustEat (formidleren) hvor formidleren sætter en platform (applikation på webside) til rådighed, og kunden (pizzakøberen) kan købe en ydelse på platformen af virksomheden (pizzarestauranten).

Formidleren skal så automatisk have en andel af salgsprisen fra virksomheden.

Det er bare et eksempel og det kunne ligeså godt være cykler eller andet der er produktet.

Mit spørgsmål er så hvad der findes, hvis noget, af færdige applikationer til det formål ?
Uden at jeg ved det, kunne jeg forestille mig at det bliver brugt en del steder.

Det skal kunne integreres på en webside.

På forhånd tak !
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2019 - 10:05 #1
google på cms shop multi suppliers
der er mange, og min erfaring er kun via justeat og amazon...
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2019 - 10:06 #2
se fx https://www.codeinwp.com/blog/platforms-multi-vendor-marketplaces/
det er vigtigt at sortere i artikler efter årstal, så du ikke vælger noget, der var godt for 5 år siden.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
30. august 2019 - 14:53 #3
Mange tak claes57.
Har haft svært ved at finde færdige shop løsninger der tilbyder dette. Vigtigt er det også at en % del af indtægten ved salg af en vare, går til mig og det resterende går til virksomheden der sælger varen. Håber det er muligt i eksisterende shopløsninger at indtægterne bliver fordelt sådan..
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2019 - 15:12 #4
% er vel bare en parameter, som aftales med den enkelte leverandør, og derfor ligger i dennes stamdata.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
03. september 2019 - 20:55 #5
claes57,
Jeg vil gerne se nogle færdige shops der allerede kører med disse multiple vendors og sælger varer.
Kan ikke lige google nogen frem. Kender du til nogen?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2019 - 09:05 #6
Desværre, men eBay ejer cms'et magento, som har udvidelsen Marketplace (lavet af andet firma). Så sæt xampp på din pc, så du har en lokal testserver, og installér et par systemer og prøv dem af. Tænk ikke på farver osv, men på brugervenlighed og om de fx kan digitale downloads (hvis du fx vil sælge musik/film/bøger) og hvilke betalingssystemer, der er. Der er også fragt ved fysiske varer - kan de fx gls og vise pakker der.