Avatar billede Uvanga Ekspert
30. august 2019 - 19:46 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Store ikoner i proces- samt adresselinje

Efter genstart ifb. forsøg på opdatere skærmkort er både ikoner på skrivebord, samt skriftstørrelse på proceslinje samt adresselinje blevet større. Hvad kan det skyldes, og hvad kan løsning være??
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2019 - 20:03 #1
typisk er det skærmopløsning, fordi din driver til grafikkort ikke er indlæst.
Højreklik et sted på skrivebord, og vælg Skærmindstillinger
I den højre det af det vindue scroll ned til Skærmopløsning - hvis den kan skiftes til højere tal, så test det - typisk skal du vælge så højt som muligt.
Hvis den ikke kan skiftes til noget højere, så skal du have skærmkort-driver opdateret.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2019 - 20:18 #2
Er det en indbygget GPU i en Intel CPU?
og er der så også et andet Grafiksystem?
som her.
https://ibb.co/x34h74G
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2019 - 20:59 #3
> poko1 det er i forlængelse af https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1029897
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2019 - 21:25 #4
Derfor kan det jo alligevel tænkes især hvis det er den ASUS Der tidligere har været oppe?
Man skal nemlig opdatere Intel GPU før de andre.
og så har jeg lige i forgårs haft en HP. Pavillon G7 med samme problem.
Avatar billede Uvanga Ekspert
31. august 2019 - 09:04 #5
Efter adskillige forsøg på opdatering af driver lykkes det via Intel hjemmeside. På denne hjemmeside testes PC for manglende opdateringer. Det tager et stykke tid, da program fjerner alle tidligere programrester. Nu er alt ok.
Min PC er en acer med win. 10