Avatar billede fhansen82 Mester
31. august 2019 - 22:27 Der er 8 kommentarer

Fejl 0x800703f1

Hej

Jeg har søgt vidt og bredt på fejlkode, og forsøgt adskillige løsninger foreslået, men ingen har hjulpet.

Vil høre om andre har erfaring med løsning.

Har to opdateringer, som konstant fejler:

1. 2019-02 Opdatering til Windows 10 Version 1803 til x64-baserede systemer (KB4346084)
2. 2019-08 Samlet opdatering til Windows 10 Version 1803 til x64-baserede systemer (KB4512501)

Jeg tænker er #2 fejler på grund af #1 ikke er installeret?

Hvad jeg kan læse mig til, er #1 en opdatering af microkode til Intel CPU'er. Jeg kører Win10 på en virtuel maskine, som benytter en XEON E3 1230V2.

Jeg får ingen dybere forklaring fra Windows, og jeg har også forsøgt at installere #1 direkte fra Microsoft catalogue. Ingen fejlmeddelelse, blot "Kunne ikke installere".

Jeg har forsøgt at slå Windows Defender fra, køre SFC og DISM, baseret på løsningsforslag fra nettet.

Magter ikke at den eneste udvej er ominstallering af systemet, så håber der er nogle gode råd tilbage jeg kan prøve :)
Avatar billede poko1 Ekspert
31. august 2019 - 22:59 #2
Næste trin opdater til 1903
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
det er en god ide at lave et USB Stik med installations mediet, i tilfælde af at der går noget galt!
Avatar billede fhansen82 Mester
01. september 2019 - 00:04 #3
Skal lige være sikker her. Ønsker du at jeg skal installere den direkte fra Microsofts catalogue? For det har jeg prøvet. Eller er den du linker til noget andet?

Maskinen tilgår jeg ikke så ofte, så har først sent opdaget fejlen. Har så også over en længere periode forsøgt at fejlsøge/løse problemet. Så jo, jeg er bestemt bagud med opdatering på denne maskine :) Det er det jeg prøver at løse ;)

Tak for hjælpen

Mvh

Frank
01. september 2019 - 06:18 #4
Der linkes ganske rigtig til den offentlige udgave af, hvad plejede at blive kaldt Microsofts bagkatalog. Visse bugs kan afhjælpes ved at hente straight from source, so to speak. Dog ikke dette.

Almindelig, korrekt kommandovej dikterer, at du scanner dit drev for fejl mv. men siden du har været hele sfc og dism rutinen igennem springer jeg lykkeligt henover det.

Jeg tror, at fejlen er driver baseret og skyldes dit virtuelle miljø. Hvad er dit setup for din virtuelle maskine; VMware? Hvis alle dine drivere ikke er opdateret til den dato dit build og de drivere er rullet ud, så ender du fx med en fejl som din.
Sørg for at alle drivere - jeg ved ikke hvor mange eksterne komponenter mv. du bruger i dit system- er opdaterede.
Herefter skal der kigges i opsætningen af hardware i din virtuelle maskine. Så tilbage til hvilken løsning du benytter.

Du kunne også overveje at springe det build over og installere et nyere :) eller helt at smide Windows ud og få et ordentligt OS :) nå, pjat med mig.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. september 2019 - 07:18 #5
Du kunne jo også vælge at slå Defender til igen.
gå til enheds ydelse og tilstand og vælge Frisk start
Her beholder du dine filer og programmer.
https://ibb.co/z4Yk7QV
01. september 2019 - 08:52 #6
#5: It is a virtual environment! Resetting a system, needs to be done from the virtual machine.
01. september 2019 - 08:59 #7
Jeg er slet ikke vågen. Undskyld, at jeg ikke helt har fattet i hvilket land jeg åbenbart er! Det var en kæmpe blunder fra min side! Sorry!
Avatar billede fhansen82 Mester
01. september 2019 - 22:56 #8
Den virtuelle maskine kører på et ESXi 5.5.0, 3248547 miljø.

ESXi miljøet kører på en HP Microserver Gen8, uden yderligere HW installeret (ud over diske). Org. Pentium CPU udskiftet til Xeon 1230V2.

Den virtuelle maskine har ikke nogle specielle HW enheder tilknyttet i ESXi. Det blot RAM, CPU, diske og SCSI controller LSI Logic SAS. Den har dog en USB enhed tilknyttet, som jeg lige vil prøve at fjerne og se om det gør nogen forskel.

Jeg vil lige have "Frisk Start" in mente.